شگفتی های سفر به بم قلب کرمان+عکس

اقتصاد ایران: سفر به بم، مسافرت به قلب کرمان است. شهری که گردشگران خارجی و داخلی زیادی را از دور و نزدیک جذب می کند. اگر می خواهید از آرامش ارگ تا بهشت شازده را تجربه کنید، این مسافرت را از دست ندهید.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، بم قرن های متوالی شهری مهم در مسیر کاروانها بوده است. برای اینکه مسافران راه اصلی را گم نکنند، برج های بلندی شبیه مناره می ساختند. بالای برج که به میل معروف بود، آتش روشن می کردند و درست مانند فانوس دریایی کاربرد داشت. میل نادری دقیقا به همین منظور در زمان نادرشاه ساخته شد. میل نادری که به میل فهرج هم شناخته می شود در فاصله 42 کیلومتری جاده بم به زاهدان قرار دارد. ارتفاع میل حدود 40 متر است و با آجر ساخته شده و بالای میل، کتیبه آجری با نقوش هندسی دیده می شود. بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تهران بم اسفند است. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به بم را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به بم را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به بم را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

آبشارهای بم، فراتر از تصور

اگر تصور می کنید بم صرفا یک شهر کویری است، باید به سمت دهبکری بروید تا جاذبه های ییلاقی و کوهستانی محدوده بم را هم ببینید. در این منطقه خوش آب و هوا، چندین آبشار وجود دارد که تصور شما را از بم تغییر می دهد. دهبکری در مسیر بم به جیرفت واقع شده و تا رسیدن به آنجا یک ساعت راه دارید. برای علاقه مندان به کوهنوردی، کوه علم شاه در نزدیکی دهبکری قرار گرفته است. از دیگر روستاهای ییلاقی بم، روستای مرغک است. بهترین راه سفر به بم، تهیه بلیط هواپیما بم است. بم از کهن ترین شهرهای ایران با مردمانی بسیار خونگرم است. ارگ بم نشانه ای از تاریخ طولانی این شهر از دوران هخامنشی تا قاجاریه است. همان طور که خرمای بم در ایران نظیر ندارد، مرکبات این شهر نیز عالی است. شما در سفر به بم قبل از همه باید ارگ زیبای خشتی را ببینید. جایی با معماری دورانهای مختلف از قبل اسلام و بعد اسلام. بهترین عکسهای خود را در ارگ بگیرید. یکی از زیباترین صحنه هایی که در بم می توانید ببینید، نخلستانهای زیبای شهر است.

باغ شازده، بهشت برین

یکی از زیباترین باغ های ایرانی نزدیک به شهر بم، باغ شازده است. این باغ بزرگ که در پای کوههای جوپار قرار گرفته، از دوران قاجار به یادگار مانده است. سردر ورودی باغ با طراحی استادانه شما را به درون هدایت می کند. باغ به صورت کرت بندی است و در وسط آن پله هایی تعبیه شده که به کوشک می رسد. کوشک ساختمانی سنتی و دلنشین در قسمت بالای باغ است. باغ شازده زمانی به حاکمان تعلق داشت و امروزه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کرمان است. بهترین زمان برای دیدار از باغ شازده از اواخر زمستان تا اواسط بهار است. در پس زمینه این باغ کوه برفگیر جوپار دیده می شود و آب جاری باغ از همین محل تامین می شود. انواع درختان میوه و نهر وسط باغ، باعث هوای مطبوع و بهشتی شازده شده است. گشت و گذار در این باغ به خصوص در هوای بهاری لطف خاصی دارد. شما می توانید نهارتان را در رستوران سنتی باغ با منظره ای بی نظیر میل کنید. در تریپ شانس خرید بلیط لحظه آخری بم را امتحان کنید.

ارگ بم، شهر قلعه

ارگ بم نه فقط نماد شهر بم که نماد کرمان است. از بزرگترین ساختمان های خشتی دنیا که قرنها مانند شهری بزرگ محل زندگی حاکمان و مردم بم بوده است. بالاترین قسمت ارگ به فرمانروایان تعلق داشته و حلقه پیرامون آن به سرداران و لشکریان و حلقه آخر مربوط به مردم بوده است. همه امکانات یک شهر از مسجد تا بازار در ارگ بم وجود دارد. مقیاس عظیم ارگ نشان می دهد در گذشته شهری آباد بوده است. دورتادور ارگ با دیوارهای بلند و قطوری محصور شده که بیگانگان هیچ راه نفوذی به آن نداشته باشند و تنها راه ورودی ارگ، دروازه اصلی است. این بنای تاریخی ارزشمند در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از مهمترین جاذبه های گردشگری کرمان به شمار می رود. پرسه زدن در این شهر باستانی مانند گشتن در یک هزار تو است. دالانها، کوچه ها و مسیرهای زیادی برای چرخ زدن در ارگ وجود دارد. لحظه ای هم از عکس گرفتن غافل نشوید.

سخن آخر

  1. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا به راحتی بلیط چارتری خریداری کنید. با اطلاع از قیمتها، شما امکان خرید آنلاین مناسبترین قیمت بلیط را خواهید داشت. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ