دکتر روحانی در افتتاح طرح‌های وزارت نیرو:

حرف امام(ره) درباره آب و برق مجانی رامحقق کردیم

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور گفت: دولت دوازدهم افتخار می‌کند که حرف امام درباره آب و برق مجانی را در سایه فداکاری و تلاش مسئولین، وزارت نیرو و وزارت نفت انجام داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو شامل افتتاح پروژه‌های آب و برق وزارت نیرو در استان‌های خراسان شمالی و کردستان، اظهار کرد: در هر هفته شاهد یک قدم خوب در زمینه برق شاهدیم و امروز در خراسان شمالی ۱۶۰ مگاوات به این مجموعه اضافه می‌شود.

روحانی با دستور افتتاح واحد شماره ۳ بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و همچنین نیروگاه‌های ۱۴ مگاواتی و ۶ صنعت برق در استان کردستان، افزود: افتتاح واحد بخار نیروگاه، در شرایطی است که بدون آلودگی و بدون اتکا به سوخت مصرفی می‌تواند یک نیروگاه را فعال کند. امروز شاهد افتتاح نیروگاه برق در دو استان مرزی هستیم که موجب آبادانی و سربلندی ایران و استان‌های مرزی ما می‌شود.

وی پس از استماع گزارش معاون وزیر نیرو و افتتاح سد و شبکه آبیاری و زهکشی رمش و شبکه آبیاری سد کاران، اظهار کرد: سدهایی در استان کردستان ساخته شده تا مردم این استان بتوانند از این سدها برای آشامیدن و کشاورزی استفاده کنند.

رئیس‌جمهور گفت: در این زمینه هر کمکی لازم باشد، ما انجام خواهیم داد ولو اینکه این طرح در دولت بعدی نهایی شود. ما هرمقداری که می‌توانیم باید در این دولت تلاش کنیم. آب آشامیدنی مردم سنندج برای ما بسیار حائز اهمیت است و اگر باز هم در مسیر راهمان تا پایان دولت، بودجه‌ای برای این کار نیاز بود، حتماً تامین خواهیم کرد.

روحانی تاکید کرد: مساله آب آشامیدنی برای سلامت و امنیت روانی مردم سنندج بسیار مهم است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تیریک آغاز ایام الله دهه فجر، گفت: امروز روز بسیار مبارکی برای تاریخ، ملت بزرگ ایران و تمام آزادیخواهان جهان و مسلمانان است. روزی که برخلاف پیش‌بینی قدرت‌های بزرگ، امروز امام (ره) با یک استقبال بی‌نظیر وارد کشور شد.

رئیس‌جمهور گفت: استقبال‌ها در طول تاریخ ایران زیاد بوده است، اینکه از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (س) تمام خیابان‌ها مملو از جمعیت باشد و در خود بهشت زهرا (س) آن جمعیت میلیونی اجتماع کنند، باعث شد که روز شکوهمندی در تاریخ کشور بوجود بیاید.

روحانی تاکید کرد: حکمت و تدبیر امام این بود که وقتی وارد کشور شدند، اول به دیدار شهدا رفت، یعنی امام در آغاز به دیدار آنهایی رفت که خون خودشان را در این راه نثار کردند و در کنار قبور آنها قدم گذاشت. در واقع امام خواست بگوید که دعوت کننده واقعی او، شهدا و فداکاران این سرزمین هستند.

وی تصریح کرد: سایر کارهای امام هم فوق العادگی داشت، اینکه محل استقرار وی در یک مدرسه باشد و به منزل کسی نرفتند. قبل از اینکه امام به ایران بیاید بحث‌های فراوانی در نوفل لوشاتو بود که وقتی ایشان وارد کشور می‌شوند کجا بروند و در کجا ساکن شوند. به نظر من در میان همه پیشنهادهایی که مطرح بود، بهترین انتخاب را خود امام برگزیدند. همین ساعت‌هایی که ما می‌گذرانیم، ساعت‌های بسیار حساسی در تاریخ کشور ما بود و آن سخنرانی بسیار مهمی که امام در بهشت زهرا ایراد کردند، بود.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: همه سخنان ایشان در بهشت زهرا مورد استقبال تاریخ بود. یک تکه‌ای از سخنرانی امام را بعضی از خناسان دنبال می‌کردند مبنی بر اینکه امام فرموده بود ما کاری می‌کنیم که برای مستضعفان آب و برق مجانی شود. مدتی بود که خناسان می‌گفتند که آب و برق مجانی چه شد؟

روحانی گفت: دولت دوازدهم افتخار می‌کند که این کار را در سایه فداکاری و تلاش مسئولین، وزارت نیرو و وزارت نفت انجام داد و ما امروز توانستیم بگوییم برای افرادی که مصرف بسیار کمی دارند و از اقشار کم درآمد هستند، آب و برق و گاز مجانی است. همه پیش‌بینی‌های امام در تاریخ تثبیت شد.

وی ادامه داد: کار جالب توجهی این است که به شعار زشتی که خناسان در دست گرفته بودند، پایان داده شد و معلوم شد دولت جمهوری اسلامی ایران دولت حامی مستضعفان در تاریخ است.

رئیس‌جمهور گفت: امروز در دو استان شمالی و شمال غربی ما، طرح‌های بسیار مهمی افتتاح شد و ما خوشحالیم که امسال که سال سختی برای مردم به دلیل تحریم و کرونا بود، اما در عین حال آن جهش تولیدی که رهبر انقلاب گفته بودند بر زمین نماند و ما از آغاز سال در هر هفته افتتاح‌های بسیار مهمی داشتیم و خود وزرا، مسئولین و استانداران هم در استان‌های مختلف افتتاح‌های بسیار فراوانی داشتند.

روحانی گفت: به یک معنا امسال در حد امکان واقعاً جهش تولید بود و ما در هر هفته طرح‌های بسیار مهمی را افتتاح کردیم. این هفته به دلیل دهه مبارک فجر علاوه بر پنجشنبه، امروز یکشنبه طرح افتتاح داریم و این می‌تواند برای مردم ما مبارک باشد.

وی ادامه داد: در زمینه آب و برق کار بزرگی انجام گرفته است، این مساله از یک طرف نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی ما که برخی فکر می‌کردند یک انقلابی صرفاً سیاسی و برای استقلال و مبارزه با استعمارگران و استبداد است و بیشتر رنگ سیاسی را در آن می‌دیدند یا برای استقرار احکام اسلامی است و بیشتر رنگ معنوی را در آن می‌دیدند، اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که در کنار مسئله سیاسی و معنوی، بخش مادی هم برای انقلاب حائز اهمیت بوده است.

رئیس‌جمهور گفت: امروز بیش از ۱۹۰ سد افتتاح شده است. در آغاز انقلاب ما ۱۹ سد داشتیم داشتیم، یعنی امروز بیش از ۱۰ برابر شده است. وقتی انقلاب پیروز شد ما ۴ تصفیه خانه فاضلاب در کشور داشتیم اما امروز هفتاد و هفتمین تصفیه خانه فاضلاب را افتتاح کردیم.

روحانی گفت: بنابراین در این مدت یک حرکت عظیم و بزرگی در این کشور صورت گرفته است و مردم، مدیران، مهندسین و کارگران ما همه در صحنه فعالیت هستند. براساس آمار و ارقام که ما هر سال به طور متوسط ۲۵۰۰ مگاوات برق جدید به مدار آورده‌ایم، یعنی بیش از آنچه در سال‌های قبل از این دولت بوده است. هر ۵۰ روز یک سد مخزنی ملی به افتتاح رسیده است و هر دو ماه یک بار یک تصفیه خانه آب افتتاح شده و در فاضلاب هر ماه یک تصفیه خانه افتتاح شده است. تا پایان این دولت ۱۰۱ تصفیه خانه فاضلاب به افتتاح خواهد رسید.

وی ادامه داد: این نشان دهنده این است که در زمینه آب و برق و در سایر زمینه‌ها از جمله کشاورزی، انرژی، فضای مجازی، شرکت‌های های دانش بنیان و فناوری، بهداشت و درمان کارهای بزرگی انجام گرفته است. در یکسال آخر دولت دوازدهم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به افتتاح می‌رسد که در تاریخ کشور این مساله سابقه ندارد.

رئیس‌جمهور گفت: این کارهای در شرایط سختی که ما در آن قرار داریم انجام گرفته است. سال سختی که هم با کرونا و هم با تحریم شدید مواجه بودیم و هستیم. البته اسم این تحریم نیست بلکه جنگ تحمیلی اقتصادی است. این روحیه و نشاط مردم و ایثار و فداکاری آنها نشان می‌دهد که ۱۲ بهمن زنده است. همه اینها نشان می‌دهد که روحیه مردم همان روحیه ۱۲ بهمن ۵۷ است. این ۴۲ سال روحیه مردم با همان نشاط، ایثار، دلاوری و فداکاری و وحدت است.

روحانی تاکید کرد: اگر در برخی موارد ما یک مقدار مشکل و کمبود داریم باید جبران کنیم. به نظر من در این زمینه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشتیم. سال ۵۷ به لحاظ وحدت و صدای واحد نمونه بود. ممکن است در این مسئله مقداری نزول پیدا کرده باشیم که باید آن را جبران کنیم و باید به همان نقطه برسیم. علت اینکه ان انقلاب بزرگ را به پیروزی برسانیم، وحدت و ایثار و فداکاری بود.

وی ادامه داد: نباید انتخابات ۱۴۰۰ که در خرداد ماه پیش رو داریم و مردم با مشارکت خوب در آن حضور پیدا می‌کنند و یک انتخابات رقابتی خواهیم داشت، باعث شود که امروز اخلاق و معنویت را زیر پا بگذاریم. همه باید برادرانه در کنار هم باشیم زیرا ملت و دولت واحد هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ