نرخ بالای فیبریلاسون دهلیزی در کشورهای اروپایی

اقتصاد ایران: نتایج یک تحقیق نشان می دهد در ثروتمندترین کشورهای اروپایی نرخ مرگ و میر ناشی از فیبریلاسیون دهلیزی در مقایسه با کشورهای کم ثروت تر بالاتر است و این نرخ مرگ و میر به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، این مطالعه همچنین نشان داد که زنان مبتلا به این بیماری بیش از مردان مبتلا به این بیماری می‌میرند.

محققان معتقدند که تفاوت آماری بین کشورها می‌تواند ناشی از فاکتورهای سبک زندگی، مانند افزایش چاقی و مصرف الکل در کشورهای ثروتمندتر باشد، یا به این خاطر باشد که به دلیل درمان‌های بهتر برای سایر بیماری‌ها مانند سرطان، تعداد بیشتری از افراد مسن به دلیل بیماری‌های قلبی یا سیستم گردش خون مانند فیبریلاسیون دهلیزی می‌میرند.

فیبریلاسیون دهلیزی وضعیتی است که در آن قلب با ریتم غیرطبیعی و اغلب به سرعت می تپد. این عارضه یکی از رایج‌ترین اختلالات تپش قلب است که می‌تواند منجر به سکته مغزی و نارسایی قلبی شود.

تیمی از محققان داده‌های مطالعه جهانی در مورد بروز مرگ و میر ناشی از فیبریلاسیون دهلیزی بین ۱۹۹۰ و ۲۰۱۷ در ۲۰ کشور اروپایی را بررسی کردند.

آنها به اختلاف قابل توجهی در مورد میزان مرگ و میر در بین کشورها پی بردند. همچنین مشخص شد بروز فیبریلاسیون دهلیزی به طور مداوم در مردان بیشتر از زنان در همه کشورها در طول دوره مطالعه بود.

بالاترین نرخ مرگ و میر در ثروتمندترین کشورها در اتریش، دانمارک و سوئد بود. سوئد بالاترین میزان مرگ و میر را برای زنان و مردان داشته است: ۹ نفر در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت در سال ۲۰۱۷.

پروفسور «مارکوس سیکل»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، در این باره می‌گوید: «نسبت مرگ و میر به موارد فیبریلاسیون دهلیزی در اروپا با گذشت زمان بهبود نیافته است و در بسیاری از کشورهای اروپایی، علی رغم پیشرفت‌های آشکار در درمان و مراقبت، در واقع در حال افزایش است. به عقیده ما تفاوت در شیوه‌های زندگی در کشورهای ثروتمند اروپای غربی، جایی که عوامل خطر مانند چاقی، مصرف الکل و بی تحرکی نسبت به کشورهای کمتر ثروتمند اروپای شرقی شیوع بیشتری دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «از نظر ما دومین عامل مهم این است که بیماران در کشورهای ثروتمند ممکن است از بیماری‌های دیگر مانند بیماری ایسکمیک قلبی و سرطان به اندازه کافی زنده بمانند و سپس تسلیم بیماری‌هایی شوند که درمان موفقیت آمیز آنها دشوارتر است: نارسایی قلبی مربوط به فیبریلاسیون دهلیزی یکی دیگر از این موارد است.»

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ