چهارماه عوارض شغلی بازاریان و کسبه بخشوده شده است

نشست ریاست شورای اسلامی شهر رشت با جمعی از کسبه و بازاریان خیابان شریعتی رشت.

اقتصاد ایران: گیلان_رئیس شورای شهر رشت در نشست با جمعی از بازاریان گفت: در مورد بازگشایی خیابان اقتصاد ملک‌هایی خریداری شده و پیگیری‌هایی با نیروی انتظامی انجام شده است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،هدف از این جلسه  که با حضور اسماعیل حاجی‌پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت و جمعی از مدیران شهرداری و مشاوران برگزار شد  بررسی مشکلات  شهروندان بود.

در ابتدا بازاریان به طرح مشکلات خود پرداختند و مهم‌ترین مسئله عنوان شده جابه‌جایی ایستگاه سواری رشت-خمام بود که در خیابان شریعتی و نزدیک بازار قرار دارد که سبب بروز مشکلات ترافیکی و شهری است که مصوب شد در اولین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در این مورد تصمیم گیری شود.

احمد رمضانپور رئیس شورا هم در پاسخ گفت: درباره بازگشایی خیابان اقتصاد ملک‌هایی خریداری شده و پیگیری‌هایی با نیروی انتظامی انجام شده‌است. در خیابان ۸ دی هم چند خانه مانده بود که خریداری شد و برای دهه فجر افتتاح و بازگشایی می‌شود.

 او در ادامه گفت:شورا را  با یکهزار میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتیم اما سعی کردیم پروژه‌ها را به گونه‌ای مدیریت کنیم که بدهکاری بیشتری بر شهر و شهرداری تحمیل نشود.

اسماعیل حاجی‌پور؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت هم گفت: ۷۲ درصد بازاریان عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند و این درحالی است که شورای شهر رشت چهارماه بخشودگی بابت عوارض به اصنافی که تعطیل بوده‌اند داده است و شورا خود را از بازاریان جدا نمی‌داند.

وی با انتقاد از نیروی انتظامی گفت: با اینکه در مورد خیابان اقتصاد به فرماندهی نیروی انتظامی نامه زده‌ایم اما توجه و پاسخی به نامه ما نشده است. چگونه است که پلیس خودش شارع عام که طبق قانون متعلق به شهرداری است را اشغال  و تبدیل به پارکینگ کرده و مانع بازگشایی خیابان و کم شدن بارترافیکی می‌شود.

حاجی پور در باره سد معبر خیابان مطهری حاجی پور گفت: برای مأموران سد معبر داس و قمه می‌کشند اما نیروی انتظامی توجهی نمی‌کند و آن منطقه محل فروش اموال دزدی و ممنوعه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ