فروش سالانه ۲۲۰ میلیارد ریالی چینی بهداشتی ایرانی

اقتصاد ایران: در حالی که بازار چینی بهداشتی ایران در اختیار محصولات خارجی بوده است، یکی از مجتمع‌های فناور با استفاده از نانو ذرات آنتی باکتریال چینی بهداشتی برای روشویی و توالت فرنگی آنتی‌باکتریال تولید و روانه بازار کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،محصولات بهداشتی از قبیل توالت فرنگی و روشویی با اینکه با استفاده از لعاب سرامیک خاصیت نظافت‌پذیری بالایی دارند، اما امکان رشد باکتری روی سطح لعاب آن‌ها وجود دارد و در این شرایط ظهور فناوری تولید چینی بهداشتی آنتی‌باکتریال با استفاده از نانوذرات تحولی مؤثر به‌حساب می‌آید.

در این راستا یکی از شرکت‌های فناور ضمن دستیابی به این فناوری اقدام به تولید سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و روشویی آنتی‌باکتریال کرده است؛ چرا که استفاده از نانوذرات در تولید چینی‌های بهداشتی سرعت رشد باکتری روی سطوح سرامیکی را به حداقل ممکن می‌رساند، همچنین نظافت‌پذیری بهتر و پیشگیری از ایجاد بوی نامطلوب در محیط سرویس بهداشتی از جمله ویژگی‌های این نوع محصولات نانویی است.

در فرایند تولید این نوع محصولات لعاب سرامیک با افزودن مواد آنتی‌باکتریال تهیه و روی محصولات چینی بهداشتی پاشش می‌شود. خاصیت آنتی‌باکتریال این لعاب بعد از فرایند پخت نیز روی محصول باقی می‌ماند و این ویژگی در محصولات این شرکت توسط آزمایشگاه مورد تأیید سازمان فناوری‌های نانومقیاس تأیید شده است.

این مجتمع تولید چینی بهداشتی در سال ۱۳۸۳ تأسیس شد و فعالیت خود را در استان خراسان جنوبی در شهرک صنعتی طبس آغاز کرد. میزان سالانه تولیدات این مجتمع در ابتدا یک هزار تن در انواع محصولات چینی بهداشتی بوده که در طرح توسعه اولیه به سه هزار تن افزایش یافته است.

در حالی‌که تا پیش از این بازار ایران در اختیار نمونه‌های خارجی چینی بهداشتی آنتی‌باکتریال بوده اما با توجه به ممنوعیت واردات این محصولات، این بازار در اختیار شرکت‌های داخلی قرار گرفته است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، در حال حاضر میزان فروش سالانه این شرکت در حدود ۲۲۰ میلیارد ریال است و مسئولان این شرکت قیمت بالای مواد اولیه را عمده‌ترین مانع در مسیر گسترش فعالیت‌های این شرکت می‌دانند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ