رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده، ۱۱هزار و ۵۰۰تومان

اقتصاد ایران: مشهد-رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز در جمع خبرنگاران در مشهد گفت: افزایش قیمت ارز غیر منطقی، احساسی و تابع شرایط کور بود و انتظار داریم به رقم‌های متعادل‌تر برگردد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،محمدباقر نوبخت ابرازامیدواری کرد: قیمت دلار در جلسه علنی مجلس که ۱۷هزار و ۵۰۰تومان تعیین شده است به ۱۱هزار و ۵۰۰تومان تقلیل یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: قیمت نفت در لایحه بودجه سال آینده ۴۰دلار پیش‌بینی شده است که با توجه به وضعیت موجود، امکان تحقق کامل آن وجود دارد.

وی با اشاره به سهم نفت در بودجه و انتقادهای وارده در این زمینه گفت: دولت ابتدا از بودجه ۸۴۱هزار میلیارد تومانی ۱۹۹هزار میلیارد تومان آن را به عنوان سهم نفت در نظر گرفت که حدود ۲۳درصد کل بودجه را شامل می‌شود.

نوبخت افزود: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اینطور تشخیص داد که سهم نفت را  به ۲۳۰هزار میلیارد تومان افزایش دهد و در بخش درآمدی و مالیات نیز ۱۲۸هزار میلیارد تومان افزوده شد که در مجموع ۳۰۰هزار میلیارد تومان به سقف منابع در این خصوص  افزوده شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نتایج شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت: در این جلسه اعتبار مورد نیاز  برای ۵۲طرح و پروژه نیمه‌تمام که قابلیت اتمام تا پایان دوره خدمت دولت دوازدهم را دارند، تامین شد.

وی افزود: این ۵۲طرح نیازمند هزار و ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار است که ۳۴۴میلیارد تومان آن پرداخت شده و برای قسمت ‌باقی مانده با توجه به تخصیص‌ها امکان ابلاغ جود دارد و توافق شد که تا قبل از پایان دوره خدمت دولت این پروژه‌ها در سراسر استان خراسان رضوی اجرایی شوند.

نوبخت گفت: همچنین اجرای ۱۲۰پروژه‌ با اعتبار هزار و ۴۹۳میلیارد تومان که اشتغال هشت هزار و ۵۰۰نفر را در خراسان رضوی در بر دارد، در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

وی گفت: مقرر شد در یک مرحله هزار و ۱۰۰میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی و حدود ۵۰۰میلیارد تومان برای طرحهای تولیدی اختصاص یابد که طرحهای تولیدی در راستای جهش تولید و طرحهای عمرانی برای توسعه استان و تکمیل زیرساختها می‌باشد.

وی همچنین در زمینه بودجه‌های زیارت و حاشیه شهر مشهد گفت: برای حاشیه شهر مشهد یک ردیف مستقل داشتیم که بر این اساس عمل می‌شد و و ردیف دیگری به نام "شهید برونسی" در مشهد وجود داشت که با تزریق اعتبار می‌توانستیم به تکمیل زیرساختها در این زمینه اقدام کنیم.

نوبخت گفت: برای اینکه تعداد این ردیف‌ها زیاد نشوند، همه ردیف‌ها در مجلس به ردیف متمرکز تحت عنوان زیرساخت حاشیه شهرها اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: اما همانطور که اهمیت و اولویت توجه به حاشیه مشهد برای مسوولان ملی و منطقه‌ای روشن و متمایز بود، اکنون موافقت دولت برای اینکه ردیف مستقل با همین عنوان برای مشهد مقدس داشته باشیم، جزو مصوبات امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گرفت و طبق پیشنهاد استاندار خراسان رضوی حدود ۳۰۰میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های مشهد و استان لازم است.

معاون رییس جمهوری در باره بودجه زیارت نیز ادامه داد: هر استان و هر شهری در کشور یک مقبره امامزاده دارد و وقتی بحث اعتبار ویژه پیش می‌آید، بقیه مناطق کشور نیز خواستار استفاده از این بودجه هستند، در حالی که حجم زائر و مسافر در مشهد مقدس قابل قیاس با هیچ جای کشور نیست و به دلیل اهمیت و اولویت شهر مشهد، دولت آمادگی خود را برای تخصیص اعتبار ویژه مربوط به زائران در این کلانشهر اعلام کرده است.

محمدباقر نوبخت به منظور سفر ۲روزه به دعوت استاندار خراسان رضوی چهارشنبه شب وارد مشهد شد و امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و مجمع نمایندگان استان شرکت کرد.

افتتاح چهارهزار واحد مسکونی در چناران و افتتاح بیمارستان خیرساز ناظران ویژه درمان سرطان از برنامه‌های رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در استان خراسان رضوی است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ