معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:

198پروژه اقتصادی نیمه تمام گیلان نیازمند 1100 میلیارد تومان تسهیلات است .

اقتصاد ایران: گیلان_معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به اینکه 198 پروژه اقتصادی نیمه تمام در استان شناسایی شده که نیازمند هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات است، گفت: 92 پروژه خاص در زمینه جهش تولید در استان گیلان تعریف شده که نیازمند سرمایه در گردش هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، آرش فرزام صفت در برنامه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی با بیان اینکه جهش تولید یک راهبرد کوتاه مدت نیست و نمی‌توان به آن به عنوان یک شعار یک ساله نگاه کرد، گفت: ایجاد واحد تولیدی جدید در کوتاه مدت امکان پذیر نیست اما تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام می‌تواند یکی از اقدامات جهت تحقق جهش تولید باشد.

وی با اشاره به اینکه 198 پروژه اقتصادی نیمه تمام در استان شناسایی شده که نیازمند هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات است، بیان کرد: 92 پروژه خاص در زمینه جهش تولید در استان گیلان تعریف شده که نیازمند سرمایه در گردش هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت احیای واحدهای راکد و تحت تملک بانک‌ها در استان، اظهار کرد: کرونا و افزایش قیمت ارز دو عامل محدود کننده بیرونی برای جهش تولید هستند.

وی ادامه داد: برای افزایش و جهش تولید نیازمند تزریق منابع مالی هستیم که باید از طریق سرمایه‌گذاری داخلی، خارجی و مشارکت بانک‌ها محقق شود اما در هر سه مورد محدودیت داریم.

فرزام صفت با اشاره به اینکه افزایش تولید هر واحد تولیدی نیازمند افزایش سرمایه در گردش بوده که از توان کارخانجات خارج است، اضافه کرد: قوانین بانک‌ها با قوانین تولید در تعارض است و بسیاری از بنگاه‌های تولیدی نمی‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه حذف قوانین مزاحم تولید در دستور کار دولت است، تصریح کرد: در وزارت اقتصاد کارگروهی برای حذف این قوانین تشکیل شده که مشابه آن هم در استان فعال است.

وی با اشاره به گله‌مندی تولید کنندگان از عملکرد بانک‌ها، گفت: بانک‌ها باید 70درصد منابع خود را در استان مصرف کنند و به فعالان اقتصادی گیلان تسهیلات بدهند اما تعداد معدودی از بانک‌های خصوصی به مباحث توسعه‌ای استان توجه ندارند و اگر خودشان را به70 درصد نرسانند و منابع گیلان را در سایر استان‌ها هزینه کنند برخورد جدی می‌شود.

فرزام صفت با اشاره به منابع محدود تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی، افزود: استفاده از سرمایه‌های خرد مردم در بازار سرمایه تورم ایجاد می‌کند که راهکار آن تشکیل تعاونی در سطح استان است و تاکنون 11 شهرستان تعاونی تشکیل دادند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تشکیل شرکت سهام عدالت استان را دیگر راهکار تجمیع سرمایه‌های خرد مردم عنوان و اضافه کرد: بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر و با 15 هزار میلیارد تومان سرمایه سجامی شده‌اند و سرمایه خرد مردم به عنوان سهام کارخانجات استان می‌تواند پشتیبان تولید باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ