راه‌اندازی «موزه ملی خاویار» در گیلان شتاب می‌گیرد.

اقتصاد ایران: گیلان_با امضای تفاهم‌نامه میان معاونت میراث‌فرهنگی کشور و شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی علاوه بر گسترش همکاری‌های مشترک و حفظ سرمایه‌های فرهنگی و منابع ملی و کمک به رونق و توسعه صنعت خاویار ایران، راه‌اندازی «موزه باز ملی خاویار» شتاب می‌گیرد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد مجابی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی، امروز یکشنبه ( ۱۴ دی ماه ۹۹) به‌منظور گسترش همکاری مشترک در دو وزارتخانه، تفاهم‌نامه‌ دوساله امضا شد.

همکاری در طرح مجموعه گردشگری، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی در قالب راه‌اندازی موزه باز ملی خاویار ایران در محوطه ماهیان خاویاری بندر کیاشهر استان گیلان از مهمترین اهداف این تفاهم نامه مشترک عنوان شده است.

معاونت میراث فرهنگی کشور و شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی در این تفاهم‌نامه مشترک متعهد شدند «برای توسعه صنعت گردشگری شیلاتی، همکاری در حفظ سرمایه‌های فرهنگی و منابع ملی و کمک به رونق و توسعه صنعت خاویار ایران از طریق احداث اقامتگاه بوم‌گردی، احداث مرکز تجاری ملی و بین‌المللی و بورس خاویار، احداث آکادمی پرورش ماهیان خاویاری، آموزش و احداث مرکز فرهنگی‌تفریحی خاویار، برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای تخصصی در راستای موزه زنده خاویار» با یکدیگر همکاری و از ظرفیت‌های در اختیار وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت جهاد کشاورزی استفاده کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اواخر سال ۱۳۹۸ از تأسیس موزه ملی خاویار در بندرکیاشهر خبر داده بود. در همین چهارچوب آبان ماه ۹۹  هم شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و کمیسیون ملی یونسکو - ایران تفاهم نامه مشترک امضاء کردند که به موجب آن طرفین در زمینه‌های ایجاد موزه ملی خاویار ایران در بندر کیاشهر استان گیلان، هماهنگی در خصوص مسایل بین المللی با موضوعیت خاویار و تهیه برنامه‌ تاریخ شفاهی خاویار دریای خزر همکاری می کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ