۷ سبک دکوراسیون ۲۰۲۱ که طراحان پیش‌بینی کرده‌اند

اقتصاد ایران: آیا دوست دارید بدانید که محبوب‌ترین ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ از نظر سبک دکوراسیونی، رنگ و متریال چیست؟ در این مطلب، ۷ ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ را بررسی می‌کنیم که اساسا فلسفه‌ی پشت آن‌ها خروج از یک سال چالش‌برانگیز است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، سال ۲۰۲۰ چالش‌های غیر منتظره زیادی را به همراه آورد که اساساً نحوه زندگی ما در خانه هایمان را تغییر داده است. با شروع همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از افراد تمایل بیشتری به کار، بازی، ورزش و معاشرت در خانه دارند. به همین دلیل نحوه دیزاین فضا‌های زندگی نسبت به قبل بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه ۷ ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ را بررسی می‌کنیم که اساسا فلسفه‌ی پشت آن‌ها خروج از یک سال چالش‌برانگیز است. اگر به دنبال تغییر دکوراسیون منزل‌تان برای سال جدید هستید در ادامه با ما همراه باشید.

۱. خاطره‌بازی

یکی از بزرگترین ترند‌های دکوراسیون ۲۰۲۱ اصلاً جدید نیست. چون درباره زمان‌های قدیم است! مردم برای دریافت احساس راحتی و امنیت به سبک‌های طراحی گذشته روی می‌آورند. از جمله دوران ویکتوریا، آرت دکو، زیبایی‌های خانه مادربزرگ و به طور کلی سبک‌های دکوراسیون سنتی و کلاسیک.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط سرویس طراحی داخلی آنلاین Modsy، سبک‌های طراحی داخلی سنتی و کلاسیک علی‌رغم اینکه در سال‌های گذشته در بین مشتریان Modsy کمترین محبوبیت را داشتند، اما امسال به ترتیب ۶ ٪ و ۱۱ ٪ بیشتر محبوبیت پیدا کرده‌اند.

۲. استفاده از پارچه‌ها و سطوحی که به راحتی تمیز می‌شوند

COVID-۱۹ باعث شده که بسیاری از صاحبان خانه نظافت را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند. از این رو طراحان پیش‌بینی می‌کنند که تمیز کردن متریال‌ها به عنوان روشی برای جلوگیری از گسترش میکروب‌ها در فضای داخلی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

دیزاینر‌ها انتظار دارند که شاهد افزایش مواد غیر متخلخل مانند شیشه و فلز باشند که کمتر در معرض رشد باکتری‌ها هستند، کم‌تر کثیف می‌شوند و نظافت آ‌ن‌ها آسان‌تر است.

این در مورد سطوح نرم مثل فرش‌ها یا پارچه‌ها نیز صدق می‌کند. یعنی پارچه‌هایی که در برابر لکه و سایش مقاومت بیشتری دارند احتمالاً محبوبیت بیشتری خواهند داشت.

۳. استفاده از رنگ‌های گرم و خاکی

در مورد رنگ‌ها انتظار داشته باشید که تناژ‌ها در سال ۲۰۲۱ گرم شوند. دیزاینر‌ها معتقدند که با توجه به آنچه که ما در سال ۲۰۲۰ به طور مشترک تجربه کرده‌ایم، خانه‌های ما بیش از هر زمان دیگری به گرما، راحتی و دنج بودن بیشتری احتیاج دارند. رنگ سال ۲۰۲۱ توسط شرکت پنتون نیز زرد و خاکستری انتخاب شده است.

۴. ترند دکوراسیون ۲۰۲۱: آبی آرامش بخش

هرچند که شرکت پنتون جفت رنگ زرد و طوسی را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده، اما به نظر می‌رسد که امسال از سایه‌های ملایم آبی نیز در دکوراسیون خانه‌ها استفاده شود. چرا؟ چون به شدت دارای اثر آرام‌بخشی است.

به عنوان مثال Etsy پس از مشاهده ۳۹ ٪ افزایش در جستجو‌ها برای موارد آبی روشن در سه ماه گذشته (در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته)، آبی آسمانی را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب کرد. از آنجا که رنگ آبی ملایم یادآور آبی آسمان و آبی دریاست، می‌تواند تاثیر بسزایی در آرامش بخشی به فضای خانه داشته باشد. یعنی همان چیزی که پس از هرج و مرج سال ۲۰۲۰ به شدت به آن نیاز داریم.

۵. استفاده از متریال‌های طبیعی

ما در سال گذشته شاهد علاقه به مبلمان چوب خیزران و استفاده از حصیر بودیم و این به عنوان ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ نیز کماکان پابرجاست. متریال‌های طبیعی مانند چوب با رنگ روشن، کنف، چرم، سرامیک و گیاهان زنده همچنان زینت‌بخش بسیاری از خانه‌ها در سال جدید هستند. دیزاینر‌ها پیشنهاد می‌دهند که انواع مختلفی از وسایل و صنایع دستی طبیعی را در یک فضا به صورت لایه لایه برای ایجاد عمق و بافت به کار ببرید.

۶. ترند دکوراسیون ۲۰۲۱: توجه به حریم خصوصی

در طول سال ۲۰۲۰، بسیاری از خانواده‌ها یاد گرفتند که چگونه از صبح تا شب زیر یک سقف زندگی مشترک داشته باشند. به همین دلیل جذابیت خانه‌هایی که در آن‌ها هر اتاق به طور یکپارچه به اتاق دیگر راه دارد بسیار کاهش یافته است. همه‌گیری همه ما را مجبور کرده است که بفهمیم فضای ما چقدر مهم است و ایجاد یک فضای مشخص برای فعالیت‌های مختلف مانند کار از راه دور یا آموزش در منزل اهمیت زیادی دارد. زیرا باعث می‌شود که بیشتر حریم شخصی ایجاد شود و حواس پرتی را محدود کند.

به همین دلیل نیز توجه به فضای شخصی و حریم خصوصی ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ است. چه در دکوراسیون و چه در نقشه خانه!

۷. استفاده از وسایل پایدار و دوست دار محیط زیست

تمرکز بیشتر بر پایداری نیز بدون شک ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ خواهد بود. موضوع گسترده‌ای که بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره ما از جمله چگونگی تهیه وسایل خانه و دیزاین آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امروزه بیشتر افراد طرفدار محصولات با کیفیت هستند تا ارزان. آن‌ها خرید محصولات باکیفیت و دوست‌دار محیط زیست را به محصولات ارزان‌قیمت نا مرغوب ترجیح می‌دهند.

از آنجایی که مد خیلی سریع بر مبلمان و دکوراسیون نیز تاثیر می‌گذارد، اشتیاق افراد برای خرید پایدار و سرمایه‌گذاری برای خرید مبلمان با کیفیتی که می‌توانند آن را سال‌ها نگه دارند به طور چشمگیری افزایش داشته است.

ترند دکوراسیون ۲۰۲۱: امسال در هنگام خرید مبلمان و وسایل دکوری به دنبال متریال‌هایی باشید که توسط سازندگان آن تأیید شده و از اثرات زیست محیطی آن احساس خوبی دارید.

حرف آخر:

ترند دکوراسیون ۲۰۲۱ با محوریت رهایی از کابوس ۲۰۲۰ شکل گرفته است. درون‌مایه انتخاب‌هایمان در سال ۲۰۲۱ را استقبال از آینده با امید و احساس مسئولیت شکل می‌دهد. استفاده از رنگ‌های گرم و آرام که نشان‌دهنده امیدند و به کارگیری متریال‌های بهداشتی، طبیعی و پایدار که بیانگر احساس مسئولیت‌مان نسبت به زندگی و محیط زیست هستند. پیشنهاد می‌کنیم شما هم دست به کار شده امید، آرامش و مسئولیت را به دکوراسیون خانه‌هایتان راه دهید. موافقید؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ