استاندار گیلان مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی مطلوب ۹۷ پروژه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید گیلان

اقتصاد ایران: گیلان_استاندار گیلان با اشاره به تعریف ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی و ۵۶ پروژه جهش تولید، گفت: پیشرفت فیزیکی اجرای این پروژه ها قابل قبول و رضایت بخش است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، ارسلان زارع ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در سالن غدیر استانداری با اشاره به فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: این شهید بزرگوار بنده مخلص خداوند متعال بود و زندگی خود را وقف اجرای فرامین الهی و پیروی از حضرت امام و مقام معظم رهبری کرد.

وی به شیوه زندگی سردار سلیمانی اشاره و با بیان اینکه این شهید بزرگوار مهم‌ترین اولویت زندگی خود را کار، تلاش و مجاهدت در عین تواضع و فروتنی با مردم کرده بود، افزود: سردار سلیمانی به واسطه همین ویژگی‌های فردی و اجتماعی با رشادت، شهامت و شجاعت در برابر معاندین و دشمنان اسلام و انقلاب ایستاد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت توجه و تحقق برنامه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: امیدواریم با تلاش، همکاری و همدلی همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم با تحقق اهداف اساسی و راهبردی اقتصاد مقاومتی مورد نظر و تأکید رهبر معظم انقلاب گامی مهمی در راستای تولید و اشتغال و توسعه استان گیلان برداریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تلاش شد تا پروژه‌های مختلف اقتصادی و عمرانی متناسب نیازهای مردم و توسعه استان تعریف و بر اساس آن برنامه ریزی و تأمین اعتبارات انجام شود، اضافه کرد: با مشارکت بانک‌ها و بخش خصوصی بتوانیم ضمن افزایش سهم تولید و تسریع در انجام پروژه‌های عمرانی توسعه‌ای در ارتقای سطح معیشت، اقتصاد و درآمد و سرانه استان گام برداریم.

زارع با اشاره به اینکه از ۴۱ پروژه مهم اقتصاد مقاومتی و ۵۶ پروژه جهش تولید در مجموع به لحاظ فیزیکی قابل قبول است، افزود: در عرصه پروژه‌های اقتصادی، بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری عملکردها رضایت بخش است.

وی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها طی سه ماه گذشته به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و بهره برداری رسیده اند، اضافه کرد: این پروژه‌ها در شرایط فعلی کمک کردند میزان تولیدی نیاز جامعه روز استان بود دست یابیم.

استاندار گیلان ادامه داد: در شرایط فعلی برخی از پروژه‌های اقتصادی که در جهش تولید تأثیرگذار بودند میزان تولید چند برابری داشته و بسیار فعال بودند به نوعی که سهمی بیشتر از حد انتظار را ایفا کرده اند.

وی با انتقاد از بروز نشدن پروژه‌های گردشگری استان، ادامه داد: برخی از پروژه‌های گردشگری در سه ماه گذشته به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد رسیده‌اند.

زارع تاکید کرد: بانک‌ها در ارائه تسهیلات برای پروژه‌های اقتصادی تسهیل گر باشند حیف است این پروژه‌ها درگیر زمان شوند.

وی با اشاره به روند پیشرفت راه آهن رشت به انزلی، اظهار کرد: اگرچه راه آهن رشت- انزلی - کاسپین در دست اقدام است اما تاکید می‌کنم برنامه زمانبندی مشخص جدید را برای ادامه این پروژه اعلام کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ