معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

خسارت ۱۴۰۰ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری گیلان

اقتصاد ایران: گیلان_معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به خسارت کرونا به بیش از ۳ هزار واحد گردشگری استان، گفت: میزان خسارت ها بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، حمید آذر پور ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به خسارت کرونا به بیش از ۳ هزار واحد گردشگری استان، گفت: همزمان با گسترش این بیماری بیش از هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان خسارت به صورت مستقیم به بخش گردشگری وارد شده است.

او  با بیان اینکه حوزه‌های غیر مستقیم دیگری نیز در صنعت گردشگری همچون حمل و نقل و دیگر بخش‌ها وجود دارد که همزمان با شیوع کرونا نیز دچار آسیب شده‌اند، افزود: میزان خسارت وارده شده با احتساب بخش‌های غیر مستقیم بسیار زیاد خواهد بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه ستاد مرکزی مدیریت بیماری کرونا کشور با نگاه حمایتی به این بخش مصوبات قابل توجه‌ای را داشته است، گفت: برای جبران ضرر و زیان فعالان این بخش تاکنون ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و ۳۵۰ فعال بخش گردشگری پرداخت شده است.

آذرپور با بیان اینکه با امهال و استهمال در حوزه حامل‌های انرژی و دیگر بخش‌های صنعت گردشگری شامل حمایت ستاد مدیریت و مقابله با کرونا شده است، افزود: تسهیلاتی ویژه با نرخ بهره بسیار کم به فعالان بخش گردشگری تخصیص داده شده است.

او  با تاکید بر اینکه برای تأسیسات گردشگری هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که در صورت مساعد شدن شرایط کرونایی باز پرداخت آن از بهار سال آینده خواهد بود، گفت: در صورتی که چرخ‌های صنعت گردشگری در ایران به ویژه گیلان فعال شود این بازپرداخت‌ها آغاز می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان به برگزاری دوره‌های آموزش مجازی در خصوص اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی سازمان اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم با ایمن سازی در بخش گردشگری بتوانیم با اطمینان خاطر میزان گردشگران در  ماه‌های آتی در گیلان باشیم.

آذرپور،  با اشاره به استمرار حمایت‌های مالی و ارائه تسهیلات به بخش‌های گردشگری تا پایان شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: در تلاش هستیم با حمایت‌های مدام به رونق مجدد بخش گردشگری کمک کنیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ