بهبود تولید معدنی طلا در سال 2021

اقتصاد ایران: پیش بینی می شود تولید اولیه طلا توسط ۲۰ معدنکار بزرگ طلا در جهان در سال ۲۰۲۰ به دلیل اختلالات ناشی از همه گیری ویروس کرونا پنج درصد کاهش پیدا کند اما تولید در سال ۲۰۲۱ احتمالا بهبود خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،صنعت معدنکاری طلای جهانی در سال ۲۰۲۰ با چالشهای کم سابقه ای روبرو شد که ناشی از شیوع ویروس کرونا بود و تعلیق تولید به دلیل قرنطینه های وضع شده برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ باعث کاهش قابل توجه تولید در چندین منطقه شد و آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آفریقا بیشترین تاثیر را از این اختلالات پذیرفتند.

کانادا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۱۶۰ اونس طلا تولید کرد که ۲۲ درصد در مقایسه با تولید ۱۴۸۲ اونس در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش داشت. تولید طلا در کِبِک در سه ماهه دوم بر مبنای سالانه ۳۲ درصد و در اونتاریو ۱۷ درصد کاهش داشت.

عامل اصلی این کاهش تولید، تعلیق اجباری فعالیت توسط دولت و تعلیق داوطلبانه از سوی خود تولیدکنندگان بود.

بیست معدنکار بزرگ طلای جهان پیش از شیوع ویروس کرونا تولید ۳۹۱۱۸ اونس طلا در سال ۲۰۲۰ را هدف گذاری کرده بودند اما پس از این که محدودیتها برداشته شد، بسیاری از شرکتهای معدنی به بازبینی اهداف تولید سال ۲۰۲۰ خود پرداختند و در نتیجه هدف تولید طلا به ۳۷۲۹۱ اونس کاهش پیدا کرد.

بر مبنای همین چشم انداز اکنون پیش بینی می شود تولید ۲۰ معدنکار طلای بزرگ جهان پنج درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش داشته باشد.

از سوی دیگر بسیاری از شرکتهای معدنی طلا که به دنبال جبران تولید از دست رفته در دوران محدودیتها بودند، رشد قابل توجه تولید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را گزارش کرده اند.

 برای سال ۲۰۲۱ بیست معدنکار بزرگ طلای جهان مجموعا استخراج ۳۹۳۸۱ اونس طلا را پیش بینی کرده اند که بر مبنای چشم انداز بازبینی شده تولید در سال ۲۰۲۰، رشد شش درصدی را نشان می دهد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ