علوی خبر داد:

امضای قراردادهای چندین پروژه بازگشایی

اقتصاد ایران: گیلان_ریاست کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت گفت: معضل رودخانه‌های رشت با یک همت جمعی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر رشت سید امیرحسین علوی ریاست کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با ارائه گزارشی از عملکرد این کمیسیون اظهار داشت: خوشبختانه قراردادهای حوزه پروژه‌های عمرانی مرتبط با فعالیت‌های سرمایه‌گذاری شهر رشت از گذشته زیرساخت آن فراهم شده بود، به مرحله امضا رسید که جنس این پروژه‌های زیرساختی عمرانی – ترافیکی است.

وی ادامه داد: بازگشایی چند خیابان از زمان شورای چهارم برای ما مورد توجه بود و افراد مختلفی برای این موضوع تلاش کردند که درنهایت این تلاش‌ها به ثمر نشست، با ورود آقای احمدی پس از یک وقفه نسبتاً طولانی امضای این قراردادها انجام شد و مردم می‌توانند امیدوار باشند که در یک بازه زمانی میان‌مدت تحرک ملموس بازگشایی معابر را داشته باشند.
علوی افزود: بازگشایی محور امام علی حدفاصل میدان ولیعصر این اتفاق رخ خواهد داد، اخیراً مجوز فراخوان بازگشایی امتداد بلوار شهید کوچکی تقاطع معلم تا محور جاده پیربازار نیز انجام‌شده است که با ورود سرمایه‌گذار این کار نیز به انجام خواهد رسید. در خصوص پروژه جی۵ بازگشایی مسیر کانال فوق به فراخوان گذاشته شد که مدتی نیز از زمان این فراخوان می‌گذرد و بنده از ریاست شورا، شهردار رشت و استانداری گیلان می‌خواهم در این موضوع ما را یاری کنند تا هرچه سریع‌تر تکلیف این پروژه مشخص شود. سرمایه‌گذار آماده کار است، اما ما پس از گذشت چند وقت از انتخاب سرمایه‌گذار انعقاد قرارداد آن را انجام نداده‌ایم.
 
عضو شورای شهر رشت با قدردانی از همراهی معاونت عمرانی استانداری گیلان با مجموعه مدیریت شهری، تأکید کرد: در اصلاح طرح تفصیلی شهر رشت اگر حضور مقتدرانه ایشان نبود قطعاً با مشکل روبرو می‌شدیم، در بحث جلب اعتبارات توسعه کارخانه کودآلی و حل معضل پسماند این موضوع پیگیری شد و اخیراً موضوع ساماندهی ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز مورد پیگیری قرار گرفت.
عضو شورای شهر رشت با اشاره به‌ضرورت ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت، گفت: بنده مکاتبه‌ای در این خصوص با ریاست سازمان برنامه‌وبودجه کشور داشتم، البته پیگیری‌های خوبی از سوی ریاست شورا و همچنین اخوی وی در سازمان برنامه‌وبودجه کشور انجام‌شده است، اما طی جلسات مکرری که در استانداری گیلان داشتیم آقای نوبخت در یک جلسه تأکید بر انجام و تعیین تکلیف وضعیت رودخانه‌ها داشت. به‌هرحال در ادامه با هماهنگی‌های انجام‌شده جلسه‌ای کارگشا با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برگزار شد و مقرر شد دولت به همراه قرارگاه خاتم با توجه به وضعیت مالی شهرداری رشت کمک کند تا ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت به بهترین نحو ممکن انجام شود، بحث رودخانه‌های شهر رشت یک بحث فراسازمانی است و شورا با توجه به دغدغه‌های مردم به دنبال انجام این کار است، قرار بر این شد که رودخانه گوهر رود به‌عنوان اولویت نخست مورد پیگیری شود. خوشبختانه طی سالیان اخیر هماهنگی خوبی میان سازمان آب و فاضلاب استان گیلان و شورای اسلامی شهر رشت ایجاد شده است و بر اساس لایحه‌ای که امروز در شورا مطرح خواهد شد تا سال ۱۴۰۲ ساماندهی رودخانه گوهر رود با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان با حذف فاضلاب خانگی از بستر رودخانه انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در اختصاص منابع ملی مشخص برای ساماندهی این رودخانه‌ها نیز انتظار یک اقدام جهادی از سوی نمایندگان مردم در مجلس با همکاری استانداری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور داریم، تأکید کرد: این معضل چندین ساله تنها با یک همت جمعی برطرف خواهد شد. 
علوی با اشاره به معضل ساختمان‌های غیرمجاز و ساخت‌وسازها در شهر رشت، اذعان کرد: درخواست مستقیم بنده از رئیس‌کل دادگستری استان است و با توجه به همکاری ایشان خواستار آن هستیم تا از بُعدی دیگر به این مباحث ورود کنند، ما امروز با پدیده رشوه‌خواری به‌شدت گسترده در این ساخت‌وسازها مواجه هستیم. گزارشی به بنده شده است که در یکی از نواحی شهرداری گفته‌اند که پرونده را ۲ روز نگه دارد و به ازای آن پیشنهاد ۱۵ میلیون تومان رشوه داده‌اند، این مبلغ حقوق ۶ ماه کارگر ماست، این موضوع را چه کسی با آن برخورد خواهد کرد؟ ما می‌بایست به‌صورت ریشه‌ای با این موضوعات برخورد شود.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ