عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت:

افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه به ۲.۲ میلیارد دلار

اقتصاد ایران: گیلان_عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: مبادلات تجاری این دو کشور از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سال گذشته به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال جاری ارتقا یافته و بهترین راهکار مقابله با تحریم‌ها، تقویت پیوند‌های تجاری با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیاست.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،جلیل جلالی فر روز سه شنبه در بازدید از صادرات کانتینری محصولات کشاورزی از بندر آستارا به بندر آستاراخان روسیه اظهار کرد: توسعه پیوندهای اقتصادی با کشورهای همسایه از راهبردهای مهم ایران است.

وی اظهار کرد: در میان کشورهای اتحادیه اوراسیا، روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به زیرساخت های موجود در بنادر شمالی به خصوص در آستارا، باید برای توسعه تجارت به ویژه صادرات تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تجارت از دریا، محدودیت های تجارت زمینی را جبران می کند و صادرکنندگان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از ظرفیت خط انتقال کانتینر یخچالی بندر آستارا به بنادر روسیه استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه بیان کرد: اتاق بازرگانی ایران و روسیه کارگروه مشترکی با جمهوری داغستان و منطقه آزاد لوتوس آستاراخان برای رونق تجارت دریایی تشکیل داده است.

وی گفت: سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه، شبکه فروش عمده کالاهای ایرانی را راه اندازی کرده و در مراکز استان های روسیه، نمایندگی های فروش فعال است و صادرکنندگان از این فرصت استفاده کنند.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ