همزمان با فروردین ۱۴۰۰ ؛

فاز اول پروژه رودپارک مشهد به بهره برداری می رسد

اقتصاد ایران: مشهد-رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بخش یک پروژه رودپارک فروردین ۱۴۰۰ و بخش بعدی نیز مرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،محمدرضا حیدری در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه ساخت رودپارک و مجموعه مادروکودک اظهار کرد: به‌برکت همیاری و هم‌افزایی استانی، مشارکت دستگاه قضایی و همراهی برخی صاحبان حقوق و همچنین عزم جدی مدیریت‌شهری و تأکید شورای پنجم، با تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیاردتومانی، یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین رودپارک‌های کشور در کال چهل‌بازه در حال شکل‌گیری است.


وی با بیان اینکه رودپارک پروژه ارزشمندی با آثار زیست محیطی ارزنده‌ای برای شهر مشهد است، اظهار کرد: امروز شاهد این هستیم که محیطی نازیبا که از منظر شهری آثار مناسبی نداشت، در حال تبدیل‌شدن به فضایی مناسب برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان و برخوردار از امکانات گردشگری مختلف است.
حیدری از پیش‌بینی مسیر‌های ویژه دوچرخه، بازی‌های ساحلی، چندین دریاچه مصنوعی و فضای سبز و باغ‌های مختلف در رودپارک خبر داد و تصریح کرد: بدون شک پیش‌بینی چنین عرصه‌ها و زیرساخت‌هایی، فضا را به‌لحاظ متغیر‌های زیست‌محیطی بسیار مناسب خواهد کرد.


مشکلی در تأمین آب رودپارک وجود ندارد

همچنین نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این بازدید، با بیان اینکه یکی از تأکید‌های شورای پنجم به شهرداری مشهد توسعه فضای سبز در اطراف کال چهل‌بازه بوده است، گفت: بر همین اساس عملیات عمرانی احداث پروژه رودپارک آغاز شد و اینک عملیات خاک‌برداری و کف‌سازی بخش‌هایی از پروژه در دست اجراست.

حمیدرضا موحدی‌زاده با بیان اینکه کال چهل‌بازه رودخانه فصلی است که ۳ ماه از سال در آن آب جریان دارد، تصریح کرد: برای تأمین آب مورد نیاز پروژه برای دیگر ماه‌های سال نیز راه‌های مختلفی پیش‌بینی شده که یکی از آن‌ها انشعاب ورودی از مسیر جداسازی آب‌شرب از آب‌خام میدان نمایشگاه است؛ همچنین بر اساس توافق به‌عمل‌آمده با سازمان آب‌وفاضلاب، در قبال چاه‌های آب‌شربی که در مکان‌های دیگر از سوی شهرداری در اختیار این مجموعه قرار گرفته است، مجوز حفر چاه دریافت خواهد شد.
وی با اشاره به پیش‌بینی ۷ دریاچه در مسیر ۵/۵ کیلومتری پروژه، گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه، چشم‌انداز فرح‌بخش و فضای بانشاطی برای مردم مشهد و زائران و گردشگران ایجاد شود.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ