وزیر امور اقتصادی ودارایی تاکید کرد:

افزایش ضریب نفوذ بیمه با مشارکت بخش خصوصی

اقتصاد ایران: وزیر امور اقتصادی و دارایی هوشمند سازی، تنوع خدمات و تامین مالی اقتصاد را به عنوان ۳ رویکرد جدید صنعت بیمه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،  فرهاد دژپسند در بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه افزود: تعریف رشته‌ها و بسته‌های جدید بیمه‌ای، هوشمندسازی و توسعه خدمات بیمه‌ای و گشودن باب جدید در تامین مالی اقتصاد باید سه رویکرد جدید صنعت بیمه باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:صنعت بیمه باید به جنگ شکاف‌ها برود و با توجه به ماهیت ریسکی و خطر پذیر این صنعت، خطرپذیری بیشتری در سرمایه گذاری و ورود به عرصه‌ها و خدمات جدید بیمه‌ای داشته باشد.

وی افزود: بر اساس برنامه توسعه، باید ضریب نفوذ بیمه از ۲.۶ کنونی به ۷ برسد که تحقق این هدف با اقدامات عادی و ساده ممکن نیست هم دولت و هم بخش بیمه‌های خصوصی باید در این زمینه فعال‌تر از گذشته به عرصه بیایند.

وزیر اقتصاد تامین مالی در صنعت و بخصوص صنایع زودبازده را یکی از عرصه‌هایی دانست که صنعت بیمه می‌تواند بخشی از منابع مالی خود را در آن سرمایه گذاری کند.

وی افزود: صنایع صادراتی، معدنی و پتروشیمی دارای مزیت نسبی و رقابتی و زودبازدهی بالا و نقدشوندگی و عرصه‌های مناسبی برای سرمایه گذاری صنعت بیمه هستند که نمی‌تواند بخش زیادی از منابع خود را با توجه به ماهیت ریسک بالای صنعت خود، سرمایه گذاری کند.

دژپسند افزود: حضور صنعت بیمه در صنعت، علاوه بر بیمه گذاری باید در قالب تامین مالی و سرمایه گذاری بخشی از منابع مالی آن باشد که این امر با هوشمند سازی محقق خواهد شد.

وی افزود هوشمند سازی می‌تواند بخش مهمی از هزینه‌های کنونی صنعت بیمه را کاهش دهدو منابع این شرکت‌ها را آزاد کند و تنوع، ایجاد ابزار‌ها و رشته‌های بیمه‌ای جدید می‌تواند بیمه‌ای نوین، نوگرا و پویا را ایجاد کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی را یکی از اقدامات موثر نظام بیمه‌ای کشور دانست و افزود :در رویداد‌های طبیعی نظیر سیل و زلزله فشار زیادی به دولت برای جبران خسارت وارد می‌شود و در سانحه‌ای مثل سیل بهار سال ۱۳۹۸ همه دیدند که وسعت سیلاب چقدر خسارت به مردم وارد کرد درحالیکه چنین صندوقی می‌تواند بار سنگین مالی وارد شده به دولت را تعدیل کند و نوعی آسودگی خاطر را برای افراد جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: تشکیل چنین صندوقی نشان از تعهد بیمه‌ها به مشکلات جامعه دارد چراکه بیمه‌ها می‌توانستند گوشه عافیت گزیده و بار را به دوش دولت بیاندازند.

وی بیمه کرونا را یکی از نماد‌های توجه بیمه‌ها به عرصه‌های مختلف و ایجاد رشته‌های جدید بیمه‌ای دانست و افزود: این امر نشان از رشد بیمه‌ها دارد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ