سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا:

حذف تونل راه آهن در تالاب استیل آستارا ابلاغ نشده است

اقتصاد ایران: گیلان_ سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر مرزی آستارا گفت: تا این لحظه هیچ نامه‌ای در خصوص حذف تونل راه آهن در ضلع غربی تالاب استیل و تغییر در اجرای نقشه این پروژه بین المللی به منابع طبیعی شهرستان ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،محمدجعفر گل محمدی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: مسئولیت ها در منابع طبیعی عملیاتی است و همه تمرکز ها بر حفاظت، پیشگیری و جلوگیری از پدیده قاچاق است.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت دهیاری ها، نیروهای بسیج و آحاد مختلف مردم در صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی بهره‌مند هستیم، ادامه داد: باید با پرسش گری و احساس مسئولیت همه مسیرها را برای قاچاقچیان ناامن کنیم تا زمین را برای آیندگان حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در قانون مشخص است، افزود: تمام تمرکز شهرستان بر تقویت گشت های حفاظتی و نظارت بیشتر در این خصوص است.

گل محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص «زمزمه‌های تغییر در نقشه اجرای راه‌آهن در خصوص حذف تونل این پروژه در ضلع غربی تالاب استیل و برنامه ریزی برای برداشت از معدن موجود در ضلع شمال غربی این تالاب با هدف تأمین مصالح پروژه»، خاطرنشان کرد: اجرای هرگونه پروژه که به قطع درخت و یا برداشت معادن نیاز دارد، مستلزم هماهنگی ها و صدور مجوزهای استانی است.

وی با اشاره به اینکه تونل راه آهن مشخص شده در پروژه ریلی رشت - آستارا در حاشیه استیل باید برابر با مقررات اجرا شود، تصریح کرد: تا این لحظه هیچگونه نامه و یا دستورالعملی مبنی بر تغییر نقشه اجرایی قبلی به منابع طبیعی شهرستان نیز اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: باید در اجرای این پروژه بسیار مهم همه مسائل زیست محیطی مدنظر قرار گیرد تا کمترین قطع درختان و یا آسیب به محیط طبیعی را داشته باشیم.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه نباید در حاشیه دریاچه استیل و محیط طبیعی آن تخریب های تأثیرگذار صورت گیرد، افزود: باید همه مسائل زیست محیطی این تالاب نیز توسط پیمانکاران راه آهن در هنگام اجرای عملیات رعایت شود.

گل محمدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مأموران منابع طبیعی آستارا به همه امکانات حفاظتی مجهز هستند، یادآور شد: ماشین آلات استاندارد نیز از مناسب‌ترین راه های حفاظت از منابع طبیعی و اراضی جنگلی و کوهستانی است.

وی اضافه کرد: ماشین آلات اطفای حریق نیز باید در این شهرستان به روز شود و در این خصوص رایزنی هایی را با مرکز استان داشته‌ایم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۱۴ فقره پرونده (تبصره ذیل ماده ۵۵) به مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار در شهرستان رفت تصرف شده است، خاطرنشان کرد: برای حدود ۷ هکتار دیگر از اراضی منابع طبیعی شهرستان نیز با رسیدگی به ۲۵ فقره پرونده در محاکم ‌قضایی، حکم قطعی صادر شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه آحاد مختلف مردم نقش بسیار تأثیرگذاری را در صیانت از جنگل‌ها دارند، افزود: از زمان اجرای طرح همیاران طبیعت در شهرستان آستارا، بیش از ۱۰۰ نفر داوطلب در سامانه مرتبط با این طرح ثبت نام و کارت عضویت را دریافت کرده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ