سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت:

۱۰۰ همیار برای حفاظت اراضی ملی در آستارا همکاری می‌کنند

اقتصاد ایران: گیلان_سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: ۱۰۰ نفر از اقشار مختلف بسیج، دانشگاهیان، فرهنگیان، دانش‌آموزان و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان همیار طبیعت برای حفاظت از منابع ملی با این اداره همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،محمد جعفر گل محمدی روز سه شنبه در نشست خبری در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا اظهار کرد: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت همیاران طبیعت مراحل پیش‌ ثبت ‌نام را انجام دهند و مراحل صدور کارت نیز در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می ‌شود.

وی بیان کرد: دوستداران منابع طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع طبیعی کشور، سازماندهی می شوند تا در قالب “همیار طبیعت دانش‌آموز”، “همیار طبیعت مروج” و “همیار طبیعت محافظ” به ‌طور افتخاری در حراست از عرصه‌ های منابع طبیعی همکاری کنند.

وی ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی سیاست اصلی این اداره است و با متصرفان، قاچاقچیان و متعرضان به منابع ملی برخورد قانونی می شود و همه باید در صیانت از منابع طبیعی احساس مسئولیت کنیم.

وی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت با کمترین امکانات از جنگل ها و اراضی ملی صیانت می کنند و تامین خودروی اطفای حریق و نیروی انسانی برای منابع طبیعی آستارا در برنامه است.

گل محمدی گفت: در سال جاری از ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی آستارا در قالب ۱۱۴ فقره پرونده رفع تصرف شده و علاوه بر کارکنان اداره منابع طبیعی، ۲۲ نفر از طریق یک شرکت حفاظت منابع طبیعی برای مقابله با متخلفان منابع ملی همکاری می کنند.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های این شهرستان را گونه‌های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر می گیرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ