اظهارات شهردار رشت :

تاکید احمدی بر حفظ نیروها و تثبیت مدیریت بود.

اقتصاد ایران: گیلان-نکته مهم دیگری که در این جلسه در لابه لای اظهارات شهردار رشت نهفته و کمتر به آن پرداخته شد، تاکید احمدی بر حفظ نیروها و تثبیت مدیریت بود. به نظر می رسد اصرار شهردار رشت بر حفظ نیروها، پاسخی به دغدغه اخیر جمعی از پرسنل شهرداری باشد که نگران عدم تمدید قرارداد خود بوده اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، آخرین جلسه شورای اداری شهرداری  رشت با حضور احمدی و کوچکی نژاد، دو نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. اگرچه اخبار این جلسه به طرز وسیعی در رسانه های مکتوب و مجازی استان منتشر شد اما نگاه به نکات برجسته اظهارات شهردار رشت می تواند تا حد زیادی بیانگر سیاست های احمدی در روزهای پیش رو باشد. 

شاید مهمترین خصیصه احمدی از زمان روی کار آمدن تا کنون، پویایی و تحرک او باشد. شهردار رشت به شدت از پشت میزنشینی گریزان است و اکثر وقت خود را در دیدار با مردم و مسئولین می گذراند. البته منتقدان با این بهانه که تنها یک ماه از حضور احمدی بر راس شهرداری رشت گذشته و هنوز برای تحلیل عملکرد او بسیار زود است، هرگونه تقدیر از عملکرد او را به پای جانبداری رسانه ای می گذارند. با این حال، سالی که نکوست از بهارش پیداست و اثرات جلسات این چنینی به زودی نمایان می شود. کیست که نداند مهمترین اصل در دنیای مدیریت امروزی، تعامل است و بسیاری از امتیازات عمومی در راستای همین تعاملاتی که در چارچوب قانون شکل می گیرد، به دست می آید. 

اساسا فلسفه حضور نمایندگان در مجلس، امتیازگیری از دولت در راستای حقوق مردم است و این مسئولین استانی هستند که به فراخور جایگاه و نیاز سازمانی خود، می بایست با مطالبه گری از نمایندگان مجلس، آنان را مجاب به تامین نیازهای سازمان خود از بودجه عمومی دولت کنند. احمدی حداقل در این زمینه به خوبی عمل کرده و علاوه بر ارتباطات قبلی، در همین مدت کوتاه تاکنون دو بار نمایندگان مجلس را به پای جلسات این چنینی کشانده است. 

نکته مهم دیگری که در این جلسه در لابه لای اظهارات شهردار رشت نهفته و کمتر به آن پرداخته شد، تاکید احمدی بر حفظ نیروها و تثبیت مدیریت بود. به نظر می رسد اصرار شهردار رشت بر حفظ نیروها، پاسخی به دغدغه اخیر جمعی از پرسنل شهرداری باشد که نگران عدم تمدید قرارداد خود بوده اند.

وی همچنین بار دیگر بر ثبات مدیریتی در شهرداری رشت تاکید کرده است. این ادعایی است که شهردار رشت در همین مدت کوتاه، با پرهیز از انتصابات هیجانی و عجولانه بر آن استوار مانده و البته انتقاد اعضای شورا را هم به جان خریده است. همین چند وقت پیش بود که رییس شورای شهر رشت با اظهاراتی که رنگ و بوی انتقادی داشت از احمدی خواست تا در دو هفته اول دست به انتصابات بزند و سپس اسب خود را برای تحول در مدیریت شهری زین کند. با این حال احمدی طرحی نو در عملکرد مدیریت شهری در انداخته و در مقایسه با شهرداران پیشین خود، از انتصابات اتوبوسی و سفارشی فاصله گرفته است. این ادعایی است که برای اثبات آن نیازی به گذشت زمان چندین ماهه نیست! 

نکته قابل تامل دیگر در جلسه شورای اداری شهرداری رشت، تاکید احمدی بر تعهداتی بوده که توسط شهردار قبلی رشت داده شده است. این تاکید را می بایست بیش از آن که تعهدی قانونی محسوب کرد، نوعی پایبندی به اخلاقیات و تعهد اخلاقی به حساب آورد. کما اینکه لزوم احترام و تکریم ارباب رجوع، پافشاری بر مرامنامه ای که در آن خبری از برخوردهای حذفی سلیقه ای نیست و اعتراف به کُندی پروژه ها و کاهش اعتماد به شهرداری و تلاش در جهت بهبود آن را هم می توان در همین راستا ارزیابی کرد. 

هر چه که هست، چراغ شهرداری رشت پس از مدت ها روشن شده و روشن ماندنش هم منوط به ادامه روند فعلی است. پویایی و تحرک شهردار پیامی واضح و روشن به زیردستان مخابره می کند! برای باقی ماندن بر سر مناصب مدیریتی تان، از سکون و رکود فاصله بگیرید!

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ