فرماندار آستارا گفت:

طرح جامع توسعه گمرک آستارا تدوین شود

اقتصاد ایران: گیلان_فرماندار آستارا گفت: گمرک این شهرستان ۱۰۰ سال سابقه دارد و باید برای توسعه و تسهیل زیرساخت‌ها و رونق صادرات و واردات آن طرح جامعی برنامه‌ریزی و تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،عباس صابر روز یکشنبه در بازدید از گمرک آستارا اظهار کرد: نامناسب بودن ابنیه و محوطه گمرک در مراودات تجاری تاثیر منفی خواهد گذاشت و باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: باید از توان نیروی انتظامی، پایانه مرزی و مرزبانی در تسهیل صادرات و واردات استفاده و کنترل کامیون های باری برای پیشگیری از هر نوع قاچاق کالا در گمرک تشدید شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بنا بر پیگیری های صورت گرفته، شرکت انبارهای عمومی به بارانداز ریلی آستارا-آستارا منتقل خواهد شد تا تشریفات گمرکی در همان محل انجام شود.

غلامرضا مرحبا افزود: محوطه سازی گمرک باید تسریع شود و گمرک آستارا نیازمند تجهیزات بروز و کافی است و در آینده نزدیک، ۲ دستگاه ایکس ری با فناوری روز برای کنترل کامیون ها در آن مستقر خواهد شد.

مدیر کل گمرک آستارا هم گفت: ۱۶۰ نیروی انسانی در این مجموعه اداری در سه نوبت فعالیت می کنند و از هفت سال پیش، بیشتر رویه های گمرکی الکترونیکی شده اما امکانات گمرک نیازمند بروزرسانی است.

کریم رسولی افزود: در سال جاری صادرات کالا ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و در صورت تکمیل بهسازی محوطه، ترافیک کامیون ها در محدوده گمرک برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: گمرک ریلی آستارا با حداقل امکانات و نیروی انسانی فعالیت می کند و در صورت تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی، کد گمرکی آن صادر خواهد شد و متاسفانه، پیش از تکمیل بارانداز راه آهن، بهره برداری از آن آغاز شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، ریلی و دریایی از مراکز مهم صادرات و واردات کشور است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ