ورود ایران به جمع ۹ کشور برتر در حوزه دستگاه اکسیژن‌ساز

اقتصاد ایران: با تولید دستگاه اکسیژن‌ساز ایرانی توسط یک شرکت دانش‌بنیان و تولید سالانه ۱۰هزار دستگاه از آن در کشور، ایران به جمع ۹ کشور برتر در حوزه بومی‌سازی دستگاه اکسیژن‌ساز تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق شد دستگاه اکسیژن‌ساز تولید کند و آن را به مرحله تولید انبوه برساند؛ این دستگاه حیاتی که این روزها کمک بسیار شایانی به بیماران کرونایی می‌کند، اکسیژنی با خلوص 96درصد را به‌صورت فشرده ذخیره و به بیماران منتقل می‌کند و با تولید انبوه این دستگاه در کشور، ایران به نهمین کشوری تبدیل شده که این دستگاه را بومی‌سازی کرده است.

سحر جعفری مدیر مالی این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد:‌ عمدتاً‌ کسانی که دچار آسیب‌های ریوی و بیماری قلبی باشند می‌توانند این دستگاه را 24 ساعت به برق متصل و از آن در منزل استفاده کنند؛ سالانه 10هزار دستگاه از این محصول در این شرکت تولید می‌شود که امری عادی و روتین است و تا هر تعدادی که از طرف مراجع ذی‌ربط اعلام نیاز بشود، آمادگی تأمین دستگاه را برای کشور داریم.

سیدمحمدحسین طباطبایی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز گفت: این دستگاه اکسیژن‌ساز، هوا را کاملاً فشرده می‌کند و از یک مخزن، فیلترهای مختلف و یک سنسوری که اکسیژن را ارزیابی می‌کند تا سطح آن را بسنجد، تشکیل شده است. دستگاه اکسیژن‌ساز از نظر استانداردهای لازم، تمام مجوزهای وزارت بهداشت، مجوزهای صنعت، پروانه بهره‌برداری و ایزوهای کیفیت را به‌طور کامل دریافت کرده است.

محمدرضا کلانتری مدیرتولید این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: نزدیک به 8 کشور تکنولوژی ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی را دارند و هم‌اکنون در حال تولید هستند که این دستگاه نزدیک به 20 الی 30درصد از ارزان‌ترین دستگاه‌های موجود در داخل بازار ارزان‌تر است؛ این دستگاه 2 سال گارانتی دارد و شرکت، خودش را متعهد می‌داند تا 10 سال خدمات پس از فروش را برای هر دستگاهی که به فروش می‌رسد، داشته باشد.

خط تولید اکسیژن‌سازهای ایرانی در این شرکت دانش‌بنیان، سدی در برابر خروج بیش از 10میلیون دلار ارز از کشور شده است و بومی‌سازی این دستگاه به‌عنوان یکی از طرح‌های کلان ملی در سال‌های گذشته در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تعریف شده است که توسط این شرکت دانش‌بنیان به نتیجه رسید.

بومی‌سازی اکسیژن‌سازهای ایرانی توانسته خلوص 96درصدی را در اختیار بیماران قرار دهد؛ در ماه‌های گذشته با شیوع ویروس کرونا این شرکت با همکاری خیرین،‌ پویش "نذرنفس" را راه‌اندازی کرده است تا یک دستگاه بعد از بهبود یک بیمار در اختیار نیازمندان دیگر نیز قرار بگیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ