عضو کمیسیون عمران مجلس؛

اقتصاد مقاومتی باید از اولویت‌های مجلس باشد

اقتصاد ایران: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که لازم است در تصویب و بررسی بودجه در مجلس به بحث اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، اسماعیل حسین زهی  با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد: با توجه به اینکه لایحه بودجه در روز چهارشنبه گذشته به مجلس ارائه شد، بنده هنوز فرصت مطالعه و بررسی کامل لایحه را نداشتم و نمی توانم اظهار نظر قطعی کنم. اما به طور کلی یا توجه به پیش بینی دولت در حوزه فروش نفت به نظر می رسد در لایحه بیشتر به خام فروشی توجه شده است و آنطور که باید به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید توجه نشده است. 

نماینده مردم خاش در مجلس در ادامه اظهار کرد: لازم است در تصویب و بررسی بودجه در مجلس به بحث اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید توجه بیشتری شود. باید به این مسئله توجه داشت که اگر در فروش نفت به مشکل خوردیم و میزان پیش بینی شده محقق نشد چه راهکارهایی برای تامین منابع وجود دارد.

حسین زهی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به وضعیت معیشتی مردم و تاثیر بیماری کرونا بر روی کسب و کارها در سال آینده نباید افزایش مالیات داشته باشیم. این یکی از موارد مهم است که باید در بررسی بودجه مورد توجه قرار گیرد. باید به گونه ای بودجه به تصویب برسد تا شاهد کسری آن و تشدید مشکلات نباشیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان تاکید کرد: در حوزه عمرانی نیز اگر نگاه خوش بینانه ای داشته باشم نمی تواتم اظهار نظر خاصی کنم اما در گام اول باید میزان تخصیص بودجه عمرانی در سال جاری مشخص شود و سپس نظر قطعی درباره حوزه عمرانی می توان مطرح کرد. اما واقعیت این است که بیشتر بودجه همه ساله صرف بخش جاری می شود و ما در حوزه عمرانی با کسری و عدم تخصیص کامل مواجه هستیم.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه تقدیم مجلس شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ