بررسی موضوع اشتیاق به موسیقی و وفاق ملّی !

اقتصاد ایران: صادق چراغی معتقد است که سرعت تولید موسیقی در کشورمان کمتر از سرعت رشد رسانه‌های نوین است و دلیل این امر نداشتن برنامه از سوی رسانه‌ها برای تولید موسیقی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، برنامه ارغنون با موضوع بررسی اشتیاق به موسیقی و وفاق ملی، با حضور صادق چراغی آهنگساز و پژوهشگر از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

صادق چراغی در برنامه «ارغنون» با اشاره به نقش رسانه‌های نوین در توسعه موسیقی، گفت: رسانه‌های صوتی و تصویریِ نوین در بستر اینترنت به خوراک مناسب نیاز دارند. متاسفانه ما در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم خوراک‌های مناسب و به هنگامی برای رسانه‌های مختلف تهیه کنیم.

این پژوهشگر موسیقی ادامه داد: مدیران و حتی هنرمندان – اهالی موسیقی – آمادگی کامل را برای حضور و فعالیت در رسانه‌های نوین نداشتند. هر یک از رسانه‌های قدیم یا جدید مخاطبان خاص خودشان را دارند. رسانه‌های گوناگون در بستر زمان توانسته‌اند مخاطبان خاص خودشان را جذب کنند.

صادق چراغی اضافه کرد: خوراک‌های رسانه‌ای مختلف – آثار موسیقیایی – باید با همکاری و همیاری فعالان این حوزه تولید شوند. در دهه‌های گذشته سازمان صدا و سیما در تولید موسیقی پیشتاز بود اما اکنون مدیران رسانه‌ای برای تولید محتوای مناسب برنامه‌ریزی‌های بلند یا کوتاه‌مدت ندارند.

این آهنگساز گفت: سازمان صدا و سیما در برخی از مقاطع به تناسب گرایش‌ها و سیاست‌ورزی‌های خاص برای تولید محتوا دست به برنامه‌ریزی می‌زند. رادیو و تلویزیون در دهه‌های 20 و 30 برای تولید موسیقی برنامه‌ریزی داشت و به تولید محتوای خوب فکر می‌کرد.

صادق چراغی تصریح کرد: در حال حاضر رسانه‌های استعماری گزینه‌های نادرست و باب میل خودشان را روی کار می‌آورند و آن گزینه را به مردم تحمیل می‌کنند، در حالی که رسانه‌های داخلیِ ایران برای مقابله با الگوهای تحمیل شده گزینه‌ی مناسبی را در دست ندارند.

وی با اشاره به این که رسانه‌های داخلی باید پاسخگوی اشتهای موسیقیایی مردم باشند، عنوان کرد: متاسفانه مدیران رسانه‌ای در ایران برای پاسخگویی به اشتهای موسیقیایی مردم الگو و برنامه‌ریزی ندارند. امروزه مردم محتواهای صوتی و تصویری را به راحتی می‌پذیرند. در دهه‌ی 1360 با وجود جنگ و شرایط خاص کشور مراکز مختلفی به تولید موسیقی‌های خود فکر می‌کردند و در این مسیر موفق بودند.

وی تاکید کرد: سرعت تولید محتوای موسیقیایی در ایران از سرعت رشد رسانه‌های نوین کمتر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ