از هر ۵نفر، یک نفر به بیماری فشار خون بالا مبتلاست

اقتصاد ایران: مشهد-فشار خون، بیماری بی علامت است و اگر کنترل نشود، می‌تواند با عوارض جسمانی جدی و خطرناکی همراه شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، عضو هیات علمی گروه بیماری‌های قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر از هر ۵نفر، یک نفر به بیماری فشار خون مبتلاست گفت:اگر میزان فشار خون از میزان طبیعی بیشتر شود می‌تواند در دراز مدت منجر به عوارض متعددی در قلب، مغز، چشم، کلیه‌ها در بیمار شود.

موهبتی با بیان اینکه شناسایی و درمان به موقع بیماری نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های ناشی از فشار خون بالا دارد افزود: اندازه گیری فشار خون در مطب پزشک در دو ویزیت متوالی، استفاده از دستگاه هولتر فشارسنج در دریافت میانگین فشار خون ۲۴ ساعته، اندازه گیری فشار خون در منزل از جمله راهکار‌های شناسایی فشار خون بالا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه فشار خون بالا بدون علامت است و به همین دلیل به آن قاتل خاموش اطلاق می‌شود گفت: فشار خون باید در زمانی که فرد در شرایط طبیعی قرار دارد و تحت استرس، هیجانات، خشمودرد‌های مختلف نباشد مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیات علمی گروه بیماری‌های قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: غربالگری بهترین راهکار شناسایی فشار خون بالاست و تمامی افراد بالای ۱۸سال هر سه سال یک بار و افراد بالای ۴۰سال باید به صورت سالانه نسبت به بررسی فشار خون خود اقدام نمایند.

موهبتی با بیان اینکه درمان پرفشاری خون شامل درمان‌های دارویی و غیر دارویی است، که با توجه به شرایط بیمار تجویز می‌شود، گفت: ورزش، کاهش وزن، رژیم غذایی مناسب، اجتناب از فست فود‌ها و کنسرو‌ها و اجتناب از مصرف الکل از جمله راهکار‌های طبیعی کنترل فشار خون است که حتی در افراد سالم نیز برای پیشگیری توصیه می‌شود و درمان‌های دارویی نیز با توجه به شرایط بیمار زیر نظر پزشک متخصص تجویز می‌شود.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ