افزایش محدودیت ها در اروپا در پی تشدید شیوع کرونا

اقتصاد ایران: با افزایش موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ طی روزهای اخیر در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، فرانسه و آلمان، تدابیر و اقدامات سختگیرانه‌تری برای مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا در این کشورها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران, در ایتالیا در دو منطقه «لومباردی» در شمال و «کامپانیا» در جنوب ناپل، مقررات منع تردد شبانه به اجرا گذاشته شد. بر این اساس به مدت سه هفته حضور در خیابان‌ها و اماکن عمومی از ساعت ۲۳ شب تا ۵ بامداد ممنوع است.

ایتالیا نیز از جمعۀ گذشته با افزایش قابل توجه شمار روزانه ابتلا به کرونا روبروست. در یک‌هفته گذشته آمار ابتلای روزانه همواره بیش از ۱۰ هزار بیمار بوده و منطقه «لومباردی» به مرکزیت میلان بیش از دیگر مناطق این کشور تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است.

آلمان هم در هفته‌های اخیر مانند بسیاری از کشورهای اروپایی مقرراتی برای محدود کردن فعالیتهای اجتماعی با هدف کاهش سرعت همه گیری این ویروس به اجرا گذاشت، با این وجود وضعیت در این کشور رو به وخامت گذاشته است.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در روز گذشته (پنج‌شنبه)، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور برای اولین بار از زمان همه‌گیر شدن این بیماری در کمتر از ۲۴ ساعت از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

همچنین در شبانه روز گذشته ۱۱ هزار و ۲۸۷ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در آلمان به ثبت رسیده است که در مقایسه با آمار یک روز پیش از آن، افزایشی ۳۷۰۰ نفری را نشان می‌دهد. 

در ایرلند نیز از چهارشنبه شب محدودیت‌های شدیدی برای حضور مردم در اماکن عمومی به اجرا گذاشته شد و مقامات ایرلند هشدار دادند درصورت عدم همکاری ساکنان در اجرای برنامه‌های مهار کرونا، نمی‌توان انتظار برگزاری جشن‌های همگانی در روزهای کریسمس را داشت.

بر این اساس ایرلندی‌ها باید به مدت شش هفته در خانه‌ها بمانند و مقررات قرنطینه را رعایت کنند. اما مدارس همچنان باز هستند و دانش آموزان با حفظ مقررات فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند در کلاس‌ها حاضر شوند.

مشاغل غیرضروری هم تعطیل هستند و ایرلندی‌ها فقط می‌توانند برای ورزش کردن خانه‌هایشان را تا حداکثر شعاع ۵ کیلومتری ترک کنند.

از سوی دیگر اسپانیا اولین کشور اتحادیه اروپا و ششمین کشور جهان است که شمار مبتلایان آن از یک میلیون نفر فراتر رفته است. در این کشور نیز مقررات محدود کننده بسیاری به اجرا گذاشته شده و ده‌ها شهر آن قرنطینه شده‌اند. 

همچنین شش روز پس از آغاز دور جدید مقررات منع تردد در پاریس و هشت شهر بزرگ دیگر فرانسه که از ۹ شب آغاز می‌شود و تا ۶ بامداد ادامه دارد، دولت از گسترش این محدودیت‌ها به دیگر شهرها و حتی از احتمال طولانی‌تر شدن ساعات منع آمد و شد سخن می‌گوید.

انتظار می‌رود عصر پنج‌شنبه ژان کاستکس، نخست‌وزیر این کشور آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای افزایش محدودیت‌های اجتماعی سراسری را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کند.

همچنین در برخی دیگر از مناطق اروپا نیز قرنطینه‌های منطقه‌ای اجرا می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ