سنگدوینی در گفتگو با اکونیوز:

طرح تخصیص سهمیه بنزین به افراد به نفع مردم است

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح تخصیصِ سهمیه بنزین به افرادِ خانواده‌ها به جای خودرو، در صورت اجرا به نفع مردم است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، اخیرا «مالک شریعتی نیاسر»، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس طرحی که مجلس طراحی کرده است پیشنهاد شده تا سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده شود. در این طرح پیش بینی شده به هر فرد از جامعه ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد. همچنین پیش‌بینی شده تا سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، تهیه شود.

شریعتی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر در این طرح پیش بینی شده که دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند.

در این ارتباط «رمضانعلی سنگدوینی» عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با اکونیوز گفت: نکته مهم این است که به هر حال این طرح در نهایت باید به قانون تبدیل شود. این طرح باید در مجلس مطرح شود. در واقع اگر این طرح اجرا شود خوب است منتهی باید ابتدا کالبدشکافی شود و به درستی در مورد آن برنامه ریزی صورت گیرد و در عین حال باید به گونه‌ای اجرایی شود که به گردن دولت بعدی نیفتد. بنابراین ابتدا باید سازوکار آن فراهم شود .این نکته بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: این طرح باید به صورت جدی مورد کالبدشکافی و به تعبیری چکش کاری شود. این طرح در صورت اجرا به نفع مردم است و می‌تواند به مردم کمک کند بدین گونه که سهمیه کسی که خودرو ندارد به آن افراد هم بنزین تعلق می‌گیرد. در نتیجه حتما باید این طرح مسیر کارشناسی خود را طی کند و موضوع بسیار مهمی است. 

نماینده مردم گرگان در مجلس عنوان کرد: یکی از بخش‌های مهم این طرح مرتبط با کمیسیون انرژی، کمیسیون اقتصاد، کمیسیون برنامه بودجه است و این سه کمیسیون، کمیسیون‌هایی هستند که می‌توانند درباره این طرح اظهارنظر کنند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بحث قاچاق سوخت نیز اشاره کرد: به هر حال بحث قاچاق سوخت همواره مطرح بوده و است و باید جلوی آن را گرفت که کار بسیار سختی است. کارت‌های سوختی که جمع آوری شد معضلی بود که تا حدودی بحث قاچاق را تسهیل کرده بود. اگر مسیر به درستی طی شود و کارشناسی‌ها صورت گیرد، نمی‌توان به صورت قاطع گفت که این طرح به صورت کامل مانع قاچاق و فساد خواهد شد اما یقینا قاچاق و فساد را کاهش خواهد داد. در نتیجه تلاش خواهیم کرد که با این طرح آنها را کاهش دهیم و در واقع این کاهش قاچاق و فساد، به نفع کشور، دولت و نظام و مردم است. موضوعی که نیاز کنونی کشور است.

نماینده مردم گرگان در مجلس تاکید کرد: به هر حال، مشکل فعلی مردم، معیشت است و اقتصاد خانواده‌ها نیز در این راستا بسیار حائز اهمیت است. در واقع  اولویت مجلس به گفته مقام معظم رهبری، بحث معیشت  و اقتصاد خانواده است. البته ورودی این طرح در ابتدا به سمت مجلس نبوده اما مجلس پیگیر است  و دولت نیز به صورت جدی پیگیر است. امیدواریم بتوانیم طرح خوبی را برای مردم مهیا کنیم تا به نفع آنها بوده و ضرب الاجلی باشد. 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ