استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در گفتگو با اکونیوز

مسئولین به حمایت و پشتوانه اقتصادی حوزه هنر بشتابند

اقتصاد ایران: هنرمندان بخصوص هنرمندان جوان کشور نیازمند حمایت اقتصادی ، مالی و معنوی ویژه ای از طرف مسئولین و گالری دارها هستند .

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری اقتصادی ایران ، زهرا رسول زاده نمین استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدیر گالری زرنا در رابطه با بازار فروش آثار هنری به اکونیوز اظهار داشت: زمان تغییر و تحولات در جهت تامین پشتوانه مالی برای هنرمندان رسیده است حوزه هنری که فرهنگ جامعه از آن نشات گرفته و بسیار تاثیرگذاراست و از طرف دیگر واقعیت این است جامعه دچار بیماری فرهنگی است آموزش و پرورش ما و حوزه هنر نجات بخش آن است دولتی ها به یاری بشتابند و لحظه ای درنگ جایز نیست در واقع فراز و فرودهای اخلاقی و فرهنگی جامعه در دستان حوزه هنر است و به پشتوانه مالی و حمایت اقتصادی احتیاج دارد .
وی همچنین گفت: از اقتصاد هنری که در این روزها براه انداختند و از صحبت های یکدیگر کپی می کنند چیزی عاید حوزه هنر می شود؟ مدیران از نام فروشی آثار هنری اطلاعی دارند ؟ بله در اینجاست که استاد حسین مجنی عزیز به جا می گویند اثر هنری به سفارش نام و نان سخیف است بازگوی وضعیت فروش آثار هنری در زمان حال ایران را دارد.
استاد دانشکده هنرهای زیبا گفت:حراجی تهران فقط از معدود گالری‌های معروف و یا با مدیریت‌های معروف درخواست اثر و فروش دارد ! اگر فرصت و زمینه مناسبی جهت بازار فروش وجود دارد برای همه باشد جهان همواره به دنبال عدالت است، اگر مدیران دلسوزانه کار کنند و همه را یکسان ببینند مشکلات به تدریج برطرف می شود البته نمی‌گویم که امتیاز‌ها به همه یکسان برسد، بایستی حق شرکت برای همه وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: اشخاصی وجود دارند که با مکان های لوکس و گرانقیمتی که تهیه کرده اند منتظر گالری دارها می شوند که آنها بعد از تعظیم آثاری به آنان نشان داده تا شاید مقبول آنها باشد و اثر را بخرند آیا منزلت حوزه هنر تا به این حد است؟ نظارت مدیران و سازمان های مربوطه حوزه هنر بایستی دراینجا وجود داشته باشد متاسفانه از سازمان های ذکرشده فقط هشدار و خط قرمزها نصیب ما می شود .
این مدیر گالری گفت:گالری زرنا در بهمن ۱۳۹۱ با نمایش آثار مرحوم ابوالحسن صدیقی، مرحوم فریدون صدیقی و همچنین آثار نوشین دخت صدیقی افتتاح و از آن زمان هم گالری به صورت مرتب فعالیت دارد هدف و سیاست اصلی گالری زرنا حمایت و پذیرش جوانان ایران زمین است جوانانی که با انگیزه و خلاقیت بالا و انرژی خاصی که دارند اثر تولید می کنند جوانانی که به دلیل اینکه در ابتدای راه هستند گالری ها از پذیرش آنان ممانعت کرده و آنها را از ادامه راهی که در پیش دارند مایوس می کنند گالری زرنا هر شش ماه یک بار فروش آثار هنری از آثار جوانان را مهیا کرده وبه صاحبان اثر میاموزند چگونه کار هنری را بفروشند ، چگونه قیمت بگذارند و مخاطبین آنها چه کسانی هستند، همچنین خریداران آثار هنری گالری زرنا شرکت ها و مجموعه داران هستند.
زهرا رسول زاده نمین می گوید: (( با تمام احترامی که به استادهای پیشکسوت دارم در گالری زرنا آماده و پذیرای جوانان امروز وطنم هستم نه تنها تهران تمامی شهرهای ایران ، جوان امروز که آینده سرزمینم در دستان او است به حمایت و توجه احتیاج دارد و حال آیا بایستی من گالری دار با تابلوی چند استاد پیشکسوت به نام که بازار فروش متعلق به چندین استاد محدود است مانند سدی در برابر هنرمند جوانم باشم.))
وی در ادامه گفت: آیا باید بازار در دستان معدود استادان باشد که البته بسیارند استاد هایی که در کنج آتلیه های خود دست به خلق اثر هنری می زنند و فقط گرد و خاک نصیب آثار می شود و بعد ... متاسفانه چند صباحی خبر فوت استادی یکی پس از دیگری شنیده می شود و جز تسلیت و شرکت در مراسم تدفین دولتی ها و سازمان های وابسته شرایط مناسبی برای آن شخصیت فرهنگی و هنری جامعه مهیا نکرده اند.
ممکن نیست نمایشگاه خیلی خوب از آثار دانشجو‌یان و هنرمندان جوان برگزار کنیم و یک شخصیت معروف و یا استاد پیشکسوت برای بازدید آن نمایشگاه بیاید! حتی مدیرانی که ما زیر مجموعه آنها هستیم یک بار به این نمایشگاه‌ها سر نمی‌زنند تا ببینند که دنیای هنر‌های تجسمی به کدام سمت و سو می رود در حالی که گالری «زرنا» در یک جغرافیای فرهنگی قرار گرفته، نزدیک به دانشگاه تهران، مجموعه تئاتر شهر، تالار وحدت، سینماها، کافه ها، سالن‌های تئاتر‌های خصوصی و... باید در بازدید مسئولان موثر باشند، اما ترجیح می دهند که از گالری‌های خیابان فرشته بازدید کنند.
این استاد دانشکده هنرهای زیبا  از هنر مورد علاقه و جالب خود ، تاپستری که تا کنون در این رابطه دو کتاب به چاپ رسانده به اکونیوز می گوید: تاپستری بافت مدرنی است که با الهام از محیط زیست و با استفاده از دورریزهای پارچه ، نجاری و الیاف مختلف بافته می شود.
وی همچنین  به زهرا محمدی خبرنگار اکونیوز از نمایشگاه هنرهای تجسمی که قرار است در 23 خرداد 1399 گشایش شود صحبت می کند که در این خصوص از هنر گردان این مجموعه نمایشگاه زهرا علی پناهی فرد خواستیم توضیحاتی را در این باب ارائه دهد زهرا علی پناهی فرد گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی هنرمندان جوان و فروش آثار آنان می باشد که تحت عنوان شات برگزار می شود: که مشتمل بر32 اثر با موضوع و تکنیک آزاد آثاری از جوانان و استادان میباشد از اندازه 20.30 تا 50.70 با تکنیک گواش ، آبرنگ، رنگ روغن، مداد رنگی،عکاسی ،ترکیب مواد، میکس مدیا و...برگزار می شود.

برچسب‌ها :

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ