وزن تان را با این میوه های تابستانی کاهش دهید

اقتصاد ایران: توصیه می‌شود به جای استفاده از رژیم‌های غذایی نادرست، با مصرف سبزی‌ها، میوه‌ها، حبوبات و غلات سبوس‌دار مصرف فیبر خوراکی‌تان را افزایش دهید و رژیم غذایی سالم‌تری داشته باشید.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،تابستان از راه رسیده. سفر، مهمانی، دورهمی‌های شبانه خانوادگی و تا دیر وقت بیدار ماندن و البته به تبع همه اینها سورهای خوراکی گاه و بیگاه جزو لاینفکی از همه این موارد است…
بزرگ‌ترین نگرانی در چنین مواقعی گرفتار شدن در بند کیلوهای اضافی چربی است که با سرعت باور نکردنی روی هم انباشته می‌شوند و در نهایت هم به بلای جان افراد تبدیل خواهند شد. با این تفکر که چطور رژیم بگیریم و وزن کم کنیم و البته چطور عطای خوردن خوراکی‌های مورد علاقه‌مان را به لقایش ببخشیم، تابستان را به خودتان تلخ نکنید. شاید خیلی هم لازم نباشد سراغ برنامه‌های غذایی سفت و سخت بروید بلکه با صحیح خوردن این دغدغه عصر مدرن را به حداقل برسانید.
وزن تان را با این میوه های تابستانی کاهش دهید
فیبر بخورید، نوش‌جانتان!
آیا می‌دانستید مصرف غذاهای فیبردار بدون رژیم‌های غذایی طاقت‌فرسا می‌تواند گام بلندی در راستای کنترل وزن باشد؟ نکته اینجاست که باید به تناسب فصل سراغ موادغذایی بروید که درصد بیشتری فیبر دارند. فیبر یعنی الیاف یا صمغ‌های گیاهی که به زبان خیلی ساده حجم معده شما را اشغال می‌کند و باعث ایجاد احساس سیری‌تان خواهد شد.
به این ترتیب اشتها بسته شده و در نتیجه پرخوری هم متوقف خواهد شد. همچنین، مصرف فیبر باعث تخلیه سریع‌تر موادغذایی مصرفی از جمله چربی‌ها می‌شود. تحقیقات منتشرشده در ژورنال موادغذایی نشان داده خوردن ۸ گرم فیبر به ازای هر ۱۰۰۰ کالری که به بدن می‌رسد می‌تواند موجبات کاهش وزن را فراهم آورد بنابراین اگر ۲۰۰۰ کالری مصرف می‌کنید بهتر است مقدار فیبر را به ۱۶ گرم برسانید.
بهتر است برای یک‌بار هم که شده این راه را امتحان کنید اگرچه قبل از آن باید برخی موادغذایی متناسب با فصل گرما را شناسایی کنید که فیبر کافی برای کمک به روند کاهش وزن شما داشته باشند. در این مطلب شما را راهنمایی می‌کنیم تا با اضافه کردن این موادغذایی تابستانی برای کاهش وزن خود راه آسان‌تری پیش بگیرید.
توت‌فرنگی، محبوب قلب‌ها!
خودتان قضاوت کنید. آیا یارای مقاومت در برابر یک سبد پر از توت‌فرنگی‌های خوش‌رنگ و لعاب را دارید؟ اگر پاسختان منفی است، بدانید جای هیچ نگرانی‌ای نیست چون توت‌فرنگی با بهره‌مندی از فیبر کافی برای کاهش وزن بسیار مناسب است.
یک فنجان توت‌فرنگی که هر کدام از وسط دو نیم شده باشند معادل ۳ گرم فیبر به بدن می‌رسانند. در عین حال با خوردن توت‌فرنگی روزانه می‌توانید بیشتر از آنچه تصور می‌کنید ویتامین C و البته آنتی‌اکسیدان به بدن برسانید به طوری که پوستی شاداب‌تر و البته جوان‌تر از سن واقعی‌تان خواهید داشت. پس بدانید توت‌فرنگی یکی از آن خوراکی‌های فیبردار تابستانی است که می‌تواند در عین خوشمزگی برای وزن کم کردن هم به کارتان بیاید.
کدوی سبز
اگر کدوی سبز دوست دارید که خوشبخت هستید! اما اگر دوست ندارید لطفا دنبال راهی باشید که بتوانید به این خوراکی تابستانی علاقه‌مند شوید چون با خوردن یک فنجان کدوی سبز پخته‌شده علاوه بر اینکه ۳ گرم فیبر به بدن می‌رسانید تنها ۳۰ کالری دریافت کرده‌اید که قطعا نمی‌تواند نگران‌کننده باشد.
اگر می‌خواهید درباره کدوی سبز بیشتر بدانید شاید برایتان جالب باشد که این خوراکی با بهره‌مندی از ۲ ماده فیتو شیمیایی به نام‌های لیتویین و زیاکسانتین که در چشم تجمع می‌کنند مانع ضعف تدریجی ماهیچه‌های چشمی به دلیل بالا رفتن سن خواهد شد. پس چه خوشتان بیاید و چه بدتان، بهتر است برای کدو جایی در برنامه غذایی ثابت خود باز کنید.
ذرت، دردانه تابستانی
با مصرف یک فنجان ذرت شیرین پخته‌شده کالری زیادی به بدن می‌رسانید اما در عین حال میزان فیبری هم که دریافت می‌کنید نیز زیاد خواهد شد. شما با میل کردن یک فنجان ذرت پخته‌شده معادل ۱۷۷ کالری دریافت می‌کنید و این در حالی است که این مقدار ذرت ۵ گرم فیبر به بدن خواهد رساند.
ذرت به جز فیبر ویژگی‌های مشابه دیگری با کدوی سبز دارد. از جمله اینکه با برخورداری از ۲ ماده فیتوشیمیایی از سلامت چشمان شما محافظت خواهد کرد. این ماده خوراکی خوشمزه و پرطرفدار است. می‌توانید از آن در سالاد سبز هم استفاده کنید که اتفاقا این سالاد منبع غنی دیگری از فیبر است و استفاده از ذرت می‌تواند مقدار فیبرش را افزایش دهد.
تمشک، ترش خوشمزه
اگر می‌‌‌خواهید فیبر را در بالاترین میزان ممکن و البته از طریق طبیعی به بدن خود برسانید بهتر است مستقیم سراغ تمشک و هم‌ خانواده‌هایش بروید. می‌توانید در یک فنجان تمشک ۸ گرم فیبر پیدا کنید و البته نکته جالب توجه این است که کنار این ۸ گرم فیبر فقط ۶۴ کالری وجود دارد. در عین حال یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد تمشک فیبر حلال آن است که باعث می‌شود کلسترول بد خون به شکل قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.
فیبر چیست و به چه کاری می‌آید؟
قطعا تا به حال درباره فیبر زیاد خوانده وشنیده‌اید اما آیا می‌دانید دقیقا چیست؟ فیبر الیاف یا صمغ‌های گیاهی است. ۲ نوع فیبر در موادغذایی وجود دارد که هردو برای سلامت ضروری هستند؛ فیبرهایی که در آب حل می‌شوند که صمغ‌های گیاهی از این گروه هستند و فیبرهای غیر محلول در آب که الیاف گیاهی‌ای مانند الیاف ساقه کرفس از این نوع هستند.
نکته بعدی که بعد از شنیدن نام فیبر به ذهن می‌رسد این است که آیا واقعا این ماده خوراکی باعث کاهش وزن می‌شود؟ در واقع وزن ما نتیجه موازنه بین مقدار انرژی(کیلوکالری) مصرفی و دریافتی است. فیبر با کمک به کنترل اشتها و مقدار غذای دریافتی به دلیل حجم زیاد آن که معده را باز می‌کند و احساس سیری زودتر به فرد ‌دست می‌دهد می‌تواند در تنظیم مقدار مصرف انرژی موثر باشد.
در عین حال فیبرها به تخلیه سریع‌تر روده و خارج کردن بخشی از چربی‌ها و مواد مصرفی هم کمک می‌کنند. پس نقش اصلی آن کمک به کنترل وزن است و در صورت تاثیر بر مقدار کالری دریافتی می‌تواند در کاهش وزن هم موثر باشد.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ