مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز کرمانشاه ۲۰ سال طول می‌کشد

اقتصاد ایران: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه گفت: مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز در این استان ۲۰ سال طول می کشد که این روند مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، بهمن مرادیفر امروز چهارشنبه در اولین جلسه شورای حقوق حفظ بیت المال در سالجاری که در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد با انتقاد از نحوه مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز در سطح استان، گفت: در سال ۹۷ حدود ۱۱ هزار و ۵۱۹ حلقه چاه مجاز و ۶ هزار و ۷۹۵ چاه غیر مجاز در سطح استان کرمانشاه داشتیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه افزود: متأسفانه در حال حاضر پس از گذشت بیش از ۲ سال مشاهده می‌کنیم که آمار تعداد چاه‌های غیر مجاز هنوز تغییری نداشته است.

وی از تشکیل کمیسیونی در امور آب جهت انسداد چاه‌های غیر مجاز خبر داد و بیان داشت: قرار شد در این کمیسیون برای تسریع در روند انسداد چاه‌ها تصمیمات قاطعی گرفته شود.

مرادیفر خاطر نشان کرد: هر ساله انسداد چاه‌های غیر مجاز در مقابل چاه‌های مجازی که حفر می‌شوند، همخوانی ندارد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۷ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان داریم و اگر قرار باشد سالی ۳۰۰ چاه را مسدود کنیم ۲۰ سال دیگر طول می‌کشد و این روال اصلاً مطلوب نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه بیان داشت: باید به این منظور برنامه جامعی داشته باشیم که طی آن در یک بازه زمانی بتوانیم تعداد مشخصی چاه غیر مجاز را مسدود کنیم و اجازه روند افزایشی ندهیم.

وی تصریح کرد: اگر به طور جدی بد چاه‌های غیر مجاز برخورد نکنیم روزی با بحران کم آبی مواجه خواهیم شد.

مرادیفر در خصوص ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه، گفت: ضروری است این حریم باید شناسایی و شناسنامه دار شوند و به مالکیت آنها اخطار کتبی داده شود تا اگر مشکلی پیش آمد مطالبه گر خسارت از دولت نباشند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ