عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران :

هزینه نگهداشت تهران ماهانه ۱۱۰۰ میلیارد است

Econews: عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هزینه نگهداشت تهران ماهانه ۱۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: با تأیید طرح دریافت هدایای مردمی، شهروندان می‌توانند کمک‌های ارزی و ریالی خود را برای کمک به شهر و شرایط بحرانی به حساب شهرداری واریز کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، ناهید خداکرمیبا اشاره به تصویب طرحی در شورای شهر درباره اجرای بند 10 ماده 55 قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: در کنار لایحه بسته محرک اقتصادی شهرداری به دولت، طرحی به شورای شهر ارائه کردم که براساس آن با اجرای ماده 55 قانون، به شهرداری اجازه داده می‌شود اعانه و هدایای مردمی پذیرفته شود.

وی افزود: بر این اساس یک حساب ارزی و ریالی از سوی شهرداری برای دریافت هدایای مردمی به ویژه در شرایط بحرانی باز خواهد شد؛ ممکن است در حال حاضر استفاده از این حساب نیازی نباشد ولی در شرایط بحرانی مردم یا شهروندانی که خارج از کشور هستند و تمایل دارند به زادگاهشان کمک کنند، می‌توانند کمک‌های خود را به این حساب واریز کنند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای دریافت هدایای غیرمنقول مشکلی نداریم؛ برخی افراد باغ خود را وقف کرده و تحویل شهرداری می‌دهند تا به یک پارک اختصاصی تبدیل شود ما نیز این آمادگی را داریم که اگر مالکین باغ خود را در اختیار شهرداری بگذارند می‌توانیم پارکی به نام فرد واقف تأسیس کنیم؛ برخی افراد نیز خانه پدری خود را که با ارزش است و تمایل دارند ماندگار بماند به شهرداری ارائه می‌دهند، ما نیز آن را به نام خودشان و طبق آنچه تمایل دارند از آن بهره برداری شود، تبدیل می‌کنیم.

خداکرمی خاطرنشان کرد: برای کمک‌های ریالی و ارزی نیز بعد از اینکه لایحه مورد تأیید فرمانداری قرار گرفت، حسابی بازگشایی می‌شود و به اطلاع مردم خواهد رسید تا هر فردی که تمایل دارد برای آبادانی شهر خود و حتی در راستای سلامتی مردم برای پروژه مشخصی کمک کند، نسبت به واریز وجه در حساب مذکور اقدام کند.

به گفته وی، هزینه نگهداشت شهر تهران ماهانه یک هزار و 100 میلیارد تومان است که رقم بسیار سنگینی است و مشارکت مردم می‌تواند تحولی را در شهر تهران ایجاد کند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: فرمانداری مصوبات شورای شهر را به هیئت تطبیق ارسال می‌کند؛ ما نیز برای اینکه تحقق این امر تسریع داشته باشد، طرح مذکور را در دل لایحه بسته محرک اقتصادی شهرداری گنجاندیم از این رو فکر می‌کنم طی دو هفته آینده هیئت تطبیق نتیجه را اعلام کند. بدین ترتیب طرح افتتاح حساب به ثمر خواهد رسید و شهروندان هر طور که دوست داشته باشند می‌توانند کمک‌های خود را واریز کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ