زیرسازی و آسفالت راههای روستایی قزوین ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد
اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در استان ۵۴۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که زیرسازی، آُسفالت و بهسازی آنها به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم روز پنجشنبه با حضور در اداره راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین با مدیرکل و معاونان این اداره گفتگو و تبادل نظر کرد.
جواد حق لطفی در این نشست گفت: استان قزوین از لحاظ راه ارتباطی موقعیت ویژه ای دارد و ترافیک عبوری ۱۳ استان کشور را بر عهده دارد و سالانه حدود ۲۰۰ میلیون خودرو از محورهای آن عبور میکنند و در ردیف سه استان شاخص از نظر حجم ترافیک محسوب میشویم.
وی اضافه کرد: راههای ارتباطی استان قزوین هم سنگ ۱۲ هزار کیلومتر است و این وضعیت نشان میدهد بدون نگاه ویژه وزارتخانه نمیتوان پروژههای این بخش را به موقع به سرانجام رساند.
حق لطفی تصریح کرد: وجود ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین که ۲۱۷ کیلومتر آن آزاد راه، ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، و ۵۶۰ کیلومتر راه فرعی و در مجموع ۱۳۸۸ کیلومتر راه شریانی داریم که سه آزادراه استان شامل قزوین به تهران، قزوین به زنجان و قزوین به رشت بسیار پر تردد است.
بهسازی و به روز سازی راههای روستایی ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیرکل راداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین یادآور شد: همچنین ۵۴۰۰ کیلومتر از راههای استان قزوین روستایی است که حدود ۲۵۰۰ کیلومتر آن روکش آسفالت شده و مابقی خاکی و شوسه است.
وی بیان کرد: همچنین ۳۰ درصد راههای روستایی آسفالت شده در استان به دلیل تردد کامیونهای حمل سنگ معدن و گذشت زمان تخریب شده که نیازمند نوسازی و روکش است.
حق لطفی افزود: لکه گیری راههای آسفالت شده روستایی در استان قزوین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۷۰۰ کیلومتر راه خاکی هم برای روکش آسفالت به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.
وی اظهار داشت: در مناطق کوهستانی و صعب العبور برای احداث و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی بیش از ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز د ارد که این هزینه در مناطق هموار و دشت هر کیلومتر ۴۰۰ میلیون تومان است.
حق لطفی یادآور شد: زیرسازی، آسفالت و به روز سازی جادههای روستایی استان قزوین ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که تخصیص ان ۵ میلیارد تومان است که نمیتواند جوابگوی نیازها باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین اظهار داشت: ۷ هزار دستگاه پل در استان قزوین وجود دارد که همه سال بر اثر سیلاب آسیبهای زیادی به زیرساختها و ابنیه راهی مناطق وارد میشود که در سالهای گذشته در کوهین، طارم و الموت به پلها و تأسیسات جادهای بیش از ۲۷ میلیارد تومان و امسال ۱۲ میلیارد تومان خسارت وارد شد.
وی گفت: تجهیزات و دستگاههای راهداری استان ۲۷۰ دستگاه است که باید وضع موجود را حفظ و نگهداری کنیم و برای ایمن سازی، نصب تابلو، خط کشی، تعمیر و اصلاح و لکه گیری و روکش آسفالت هم اقدام کنیم.
حق لطفی اضافه کرد: در صورتی که ساخت جادهها با تجهیزات راهداری انجام شود قادریم تا ۳۰ درصد در هز ینه ها صرفه جویی کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین بیان کرد: برای نگهداری تجهیزات و خودروهای راهداری سالانه ۱۱ میلیارد تومان هزینه میشود.
جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا و دو میلیون مسافر
وی گفت: در بخش حمل و نقل جادهای بیش از ۱۰ هزار دستگاه کامیون و تریلر در جابجایی بار و کالا مشارکت دارند که در این راستا ۸۷ شرکت حمل و نقل در استان ثبت شده و فعالیت میکند.
حق لطفی یادآور شد: ۱۵ هزار راننده دارای کارت هوشمند کار سخت و خطیر حمل و نقل کالا را بر عهده دارند که سالانه ۱۰ میلیون تن کالا را از استان جابجا میکنند.
وی فرسودگی ناوگان حمل و نقل جادهای را از مهمترین مشکلات این بخش دانست و تصریح کرد: در صور ت کمک دولت میتوانیم با خرید خودروهای سنگین جدید ناوگان قدیمی را از چرخه خارج و میلیونها لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی و به محیط زیست هم کمک کرد.
حق لطفی اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان به صور ت کلید به کلید (تحویل خودروی فرسوده و دریافت خودروی جدید) با تسهیلات مناسب آماده همکاری هستیم.
وی بیان کرد: در بخش مسافری هم ۴۳ شرکت فعال شده و بیش از یک هزار اتوبوس، مینی بوس و سواری در جابجایی شهروندان خدمت رسانی میکنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین تصریح کرد: سالانه ۲ میلیون نفر با ناوگان مسافری استان جابجا میشوند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف مسافرتها و تعطیل شدن مدارس و دانشگاهها ضربه سنگینی به معیشت و اقتصاد رانندگان اتوبوس وارد شده است که انتظار کمک دولت را داریم.
در ادامه معاونان اداره نیز دیدگاهها و مشکلات حوزه خود را مطرح کردند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه