در استان سمنان؛

۲۵ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شدند

Econews: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمنان از مقاوم‌سازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: برای مقاوم‌سازی این تعداد واحد بالغ‌بر سه هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، علیرضا فلاحی  ضمن گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابیان اینکه تاکنون ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت بالغ‌بر سه هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان سمنان مقاوم‌سازی شده است، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها بهسازی مسکن روستایی و پیشگیری از تخریب واحدهای مسکونی ناشی از حوادث قهری است.

وی ضمن بیان اینکه بهبود کیفیت مسکن، ارتقای ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش روستاییان در زمره فعالیت‌های بنیاد مسکن است، افزود: از سال ۸۴ در هیئت دولت تصویب و مقرر شد سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت با اعطای تسهیلات ارزان قیمت در کشور احداث شود که این مهم نیز در دستور کار بنیاد مسکن استان سمنان قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه تلاش شد تا به‌سازی مسکن روستایی همه ساله انجام شود، ابراز داشت: هر ساله با ابلاغ اعتبار از سوی دولت و تأمین تسهیلات یارانه‌دار از بانک مرکزی و تخصیص اعتبار به استان، بنیاد مسکن متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی مقاوم را پس از تهیه نقشه و اخذ پروانه ساختمانی و سایر مراحل اداری به بانک عامل معرفی می‌کند.

فلاحی بابیان اینکه بنیاد مسکن به همه اقشار کم‌درآمد روستایی که توان تکمیل واحد مسکونی را با تسهیلات طرح ندارند تا سقف ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند، تصریح کرد: تاکنون از محل این طرح بیش از ۲۰ میلیارد ریال به اقشار کم‌درآمد کمک بلاعوض پرداخت‌شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن با همکاری بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی به خانوارهای دارای دو عضو معلول یا بیشتر که قصد احداث ساختمان مسکونی را داشته باشند علاوه بر تسهیلات طرح ویژه، ۳۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ