آزمایش موفقیت‌آمیز شبکیه چشم مصنوعی حاوی الکترودهای نانومقیاس

اقتصاد ایران: اولین نتایج منتشر شده از پیوند شبکیه چشم مصنوعی که حاوی الکترودهای نانومقیاس است، نشان از موفقیت این فناوری دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، نانو رتینا (Nano Retina) اولین نتایج کارآزمایی بالینی روی دستگاه شبکیه مصنوعی NR۶۰۰ را منتشر کرد. این دستگاه برای بازگرداندن بینایی افراد نابینا که در اثر زوال ماکولا و پیگمنتوز شبکیه چشم دچار مشکل شده‌اند، استفاده می‌شود.

شرکت نانو رتینا به دنبال تجاری‌سازی شبکیه مصنوعی چشم است که توسط این شرکت طراحی و ساخته شده‌است. این شبکیه به کسانی که دچار آسیب‌دیدگی یا تخریب شبکیه چشم شده‌اند کمک می‌کند. انتظار می‌رود با وجود الکترودهایی در مقیاس نانو، وضوح تصویر در این شبکیه بالا باشد.

به تازگی نتایج کارآزمایی این شبکیه مصنوعی که با تقلید از چشم انسان ساخته شده، منتشر شده‌ است.

به‌عنوان بخشی از این کارآزمایی بالینی، ۲۰ بیمار داوطلب برای استفاده از این شبکیه مصنوعی ثبت‌نام کردند تا با روش کم‌تهاجمی این شبکیه در این بیماران مورد استفاده قرار گیرد. دو تن از این بیماران تحت عمل جراحی قرار گرفته که این کار در بیمارستان چشم‌پزشکی دانشگاه لوون بلژیک توسط پروفسور پیتر استالمانس انجام شد که یکی از متخصصان برجسته شبکیه چشم در اروپا است.

پس از کاشت این شبکیه در چشم این دو بیمار، نتایج نشان داد که هر دو جلوه‌های تصویری را مشاهده کردند. براساس اظهارات استالمانس، نتایج کاشت این دستگاه حیرت‌انگیز بود، بیماری که ۵ سال در تاریکی مطلق به سر برده، بعد از استفاده از این شبکیه مصنوعی، قادر به دیدن شده‌است.

وی می‌گوید: «بیش از ۲۰ سال است که به‌عنوان چشم‌پزشک مشغول به کار هستم. این اولین باری است که شاهدم یک بیمار کاملا نابینا درک تصویری دارد.»

پاکوف میلستاین، مدیرعامل شرکت نانو رتینا می‌گوید: «ما از نتایج گزارش شده این کارآزمایی بسیار هیجان‌زده هستیم. به اعتقاد من این شبکیه مصنوعی یکی از دستگاه‌های پزشکی نوآورانه و پیشرفته‌ترین در جهان است.»

نانو رتینا انتظار دارد تا طی ماه‌های آتی این فناوری را بهینه‌سازی کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ