تولید محصولات مقابله با ویروس کرونا در پارک فناوری پردیس

اقتصاد ایران: از میان شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس، ۱۷ شرکت قادر به تولید محصولاتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کمک به درمان بیماران مبتلا به این ویروس هستند که تولید کیت‌های تشخیصی و اسپری و پل از جمله این محصولات است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،  پس از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و تایید رسمی آن در ایران و ابتلای روزافزون مردم به این بیماری، شرکت‌های حوزه سلامت و فناوری اطلاعات عضو پارک فناوری پردیس شروع به تولید یا افزایش ظرفیت تولید محصولاتی برای مقابله با شیوع این ویروس کردند. از این رو ۱۷ شرکت عضو این پارک امکان تولید محصولات با ۴ عملکرد "پیشگیری"، "تشخیص"، "درمان" و "مطالعات پژوهشی" را دارند.

در حوزه تشخیص، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک پردیس فاز پژوهشی تولید «کیت تشخیص ویروس کرونا Corona Virus Rapid Test» را طی کرده و به زودی این محصول وارد بازار خواهد شد.

یکی دیگر از این شرکت‌ها نیز در حال تولید «کیت تشخیص ویروس کرونا PCR» است که در آینده‌ای نزدیک وارد بازار خواهد شد.

همچنین شرکت دیگری از این پارک فناوری در حال تولید «ژل»، «اسپری» و «محلول ضدعفونی کننده دست» برپایه بنزالکونیوم کلراید و پروپیلن گلیکول (کروسپت) است. همچنین «ساشه خوراکی»، «ویال خوراکی» و «کپسول‌های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن» از تولیدات دانش‌بنیان یکی دیگر از این شرکت‌ها به شمار می‌رود.

دو شرکت دیگر این پارک نیز محلول و اسپری ضدعفونی کننده دست بر پایه انواع الکل را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تولید می‌کنند.

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه الکترونیک در حال تولید ماشین بیهوشی برای مراقبت از بیماران در آی سی یو» بیمارستان‌ها است که در حوزه درمان کاربرد دارد.

تولید تجهیزات بیمارستانی مانند دستگاه "کاور کفش اتوماتیک حرارتی"، "ظروف کاغذی یکبار مصرف بیمارستانی ضد آب و گیاهی (شامل لگن زیر بیمار، لوله ادرار و رسیور)"، دستگاه "اینوکلاو رومیزی"، دستگاه "استریلایزر پلاسما"، "تخت شستشو و ضدعفونی بیمار" و "دستگاه ابزار شوی" از دیگر محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس برای مقابله با ویروس کرونا است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ