رئیس سازمان فضایی ایران:

تعداد ایستگاههای ماهواره ای به ۴ ایستگاه می رسد

اقتصاد ایران: رئیس سازمان فضایی ایران از آغاز عملیات عمرانی مراکز فضایی و توسعه ایستگاههای ماهواره ای زمینی خبر داد و گفت: سال آینده تعداد این ایستگاهها به ۴ ایستگاه می رسد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، مرتضی براری در توئیتر نوشت: پس از عقد قرارداد با بخش خصوصی، عملیات عمرانی مراکز فضایی سلماس و چناران و توسعه مرکز فضایی ماهدشت آغاز شد. ‏همزمان نیز توسعه ایستگاه‌های ماهواره‌ای جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه زیرساخت‌های فضایی، مرکز فضایی ماهدشت و قشم توسعه داده شد، ادامه داد: ‏پس از دو سال مطالعات مکان‌یابی و بررسی‌ فنی، مناطق سلماس و چناران برای احداث ایستگاه کنترل و دریافت داده‌های ماهواره‌ای نهایی و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ‏انشاءالله در سال آینده تعداد ایستگاه‌های ماهواره ای زمینی از ۲ ایستگاه به ۴ ایستگاه ارتقاء خواهد یافت.

وی همچنین پایان احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای خبر داد و گفت: در هفته جاری به همراه خبرنگاران از این مرکز بازدید خواهیم کرد.

براری توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به کسب و کارهای حوزه فضایی را از جمله دلایل احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای عنوان کرد و افزود: ‏ایجاد بستر نرم افزاری برای ارائه سرویس‌های ویژه به کسب و کارها هم آغاز شده است.

معاون وزیر ارتباطات همچنین از ‏واگذاری ۳سامانه پایش ماهواره‌ای گرد و غبار، آتش سوزی و پهنه‌های آبی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: قرارداد این واگذاری بسته شد و با استفاده حداکثری از توانمندی و تخصص بخش خصوصی، آماده ارائه خدمات کاربردی به دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: در آینده نزدیک عملیات واگذاری ‏سامانه پایش محصولات کشاورزی به بخش خصوصی نیز انجام می شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ