چگونه کودکان زیر ۶ سال یادگیری زبان انگلیسی را به‌آسانی شروع کنند؟

اقتصاد ایران: با توجه به اینکه اکثر افراد و زبان آموزان حداقل یک‌بار در کلاس‌های زبان شرکت کرده‌اند، می‌توانند حدس بزنند که چه کتابی مناسب آن‌هاست. معمولاً انتخاب کتاب آموزش زبان انگلیسی برای چنین افرادی سخت نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،  بنابر اعلام انتشارات جنگل، هرچند که مسیر زبان‌آموزی باید به بهترین شکل ممکن تدوین شود و تنها انتخاب یک کتاب مناسب، کافی نیست؛ اما اگر به هر دلیلی تصمیم دارید خودتان بدون مراجعه به آموزشگاه‌ها، یک کتاب مناسب تهیه کنید، تحقیقات لازم را انجام دهید و حتماً مقاله‌های مرتبط با راهنمای خرید کتاب آموزش زبان را مطالعه کنید.

از چه راه‌هایی می‌توان بهترین کتاب آموزش زبان برای کودکان را تهیه کرد؟

یکی از دلایلی که ممکن است انتخاب بهترین کتاب آموزش زبان را به آموزشگاه نسپارید، این است که در حال فراهم کردن شرایط برای کودک دلبندتان باشید. در غیر این صورت اگر بخواهید بهترین کتاب برای خودتان یا افراد نوجوان را تهیه کنید کارتان سخت نخواهد بود.

اگر یک‌زبان آموز بزرگ‌سال باشید و بخواهید به‌صورت خودآموز، زبان را یاد بگیرید می‌توانید کتاب‌های رایج در آموزشگاه‌ها که از نمونه آن‌ها می‌توان به top notch اشاره کرد را شناسایی کنید و با تهیه‌ی این کتاب‌ها، فرآیند آموزش در منزل را شروع کنید؛ اما در مورد کودکان شاید این روند کمی سخت‌تر باشد!

هر چند که برخی از آموزشگاه‌ها برای کودکان در این سنین، کلاس‌های متفاوت برگزار خواهند کرد اما اگر تصمیم دارید این مسیر را بدون مراجعه به آموزشگاه طی کنید، باید موارد لازم در جهت تشخیص بهترین کتاب آموزش زبان برای کودکان را شناسایی کرده و آن را به کار بگیرید.

در مواقعی هم معلم خصوصی کودکان، با توجه به تجربیات و مشاهده نتایج آموزش و یادگیری درباره‌ی بچه‌ها، خیلی خوب می‌تواند شما را راهنمایی کند تا بهترین کتاب آموزش زبان را برای کودک انتخاب کنید؛ اما در صورتی‌ که فکر می‌کنید ۳ سالگی سن مناسبی برای مراجعه به کلاس یا حتی داشتن معلم خصوصی نیست، می‌توانید با کتاب‌های مناسب خودتان این روند را در پیش بگیرید.

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۳ ساله را بشناسید

اگر تصمیم گرفتید تا فرایند آموزش زبان را در منزل با کودکتان پیش ببرید باید با توجه به مسائل مختلف بهترین کتاب را برای کودک خود انتخاب کنید. طبیعی است که در این سن نمی‌توان از کودکان انتظار یادگیری گرامر یا نوشتن را داشت اما این زمان، بهترین موقعیت است تا مهارت گوش دادن کودکان را افزایش دهید.

در همین راستا بهترین راه برای تقویت مهارت شنیداری کودکان این است که تماشای انیمیشن‌های انگلیسی و پخش شعر و ترانه‌های انگلیسی را در ادامه مسیر آموزشی جدی بگیرید.

آموزش زبان برای کودکان ۳ ساله را با کتاب شروع نکنید

یکی از بهترین پیشنهادها برای آموزش زبان به کودکان ۳ تا ۶ سال این است که همه‌چیز را از شنیدن شروع کنید. قبل از اینکه یک‌باره سراغ انواع کتاب‌های زبان برای کودکان بروید، ابتدا آن‌ها را کم‌کم با دنیای انگلیسی و زبان دوم آشنا کنید.

به‌طور مثال برای شروع، مشاهده برنامه کودک و انیمیشن‌های زبان‌اصلی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. کودکان علاقه بسیاری به برنامه کودک دارند و قطعاً به‌صورت ناخودآگاه جذب انیمیشن‌های رنگی خواهند شد. حتی اگر یک درصد حواسشان به صدای برنامه کودک جلب شود، کافی است.

پیشنهاد دوم این است که از ترانه‌ها و شعرهای کودکانه استفاده کنید تا مهارت شنیدن در کودک افزایش یابد. شاید از نظرتان خیلی عجیب باشد که چرا برای کودکی که هنوز خواندن و نوشتن بلد نیست، ترانه‌های انگلیسی پخش‌کنیم!

 پاسخ سؤال این است که تمرین شنیدن و گوش دادن واقعاً در آینده آن‌ها تأثیرگذار است. دقیقاً زمانی که کودکان بزرگ‌تر می‌شوند و سراغ انواع کتاب‌های تقویت مهارت گوش دادن مانند tactics for listening می‌رود، همه‌چیز برایشان سخت و گمراه‌کننده نیست!

بعد از اینکه از این ترفندها استفاده کردید می‌توانید آموزش زبان به کودک ۳ ساله را با کتاب‌های مناسب سن خودش، آغاز کنید.

کتاب فونیکس و بک پک به‌روزترین کتاب آموزش زبان برای کودکان خردسال

درنهایت اگر به مرحل ه‌ای رسیدید که برای کودکتان کتاب تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم به کتاب‌های فونیکس، پاکتس و بک پک هم‌فکر کنید و تحقیقات خود را درباره‌ی این سه کتاب کامل کنید. معمولاً این کتاب‌ها، دارای DVD و CD های آموزشی هستند که تکنیک شنیداری کودکان را قوی می‌کنند. اکثر کتاب‌های زبان به چند بخش مختلف تقسیم می‌شوند. اگر فکر می‌کنید زمان خرید کتاب زبان برای کودک ۳ تا ۶ ساله‌تان رسیده، پیشنهاد می‌کنیم حتماً درباره‌ی این ۳ کتاب تحقیق کنید.

انتشارات جنگل یکی از بهترین سایت‌هایی است که می‌توانید انواع کتاب زبان‌های مناسب برای کودکان را در آن مشاهده کنید تا اطلاعات مدنظر در مورد این کتاب‌ها را به دست آورید.

 البته فعالیت سایت جنگل تنها به بررسی و فروش کتاب‌های زبان محدود نمی‌شود بلکه انواع کتاب درسی، دانشگاهی، کتاب‌های محبوب مانند خلاصه کتاب ملت عشق و موارد دیگر در این سایت موجود است.

نکاتی که زمان خرید کتاب آموزش زبان کودکان ۳ ساله باید به آن توجه داشته باشید

در هنگام خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان خردسال خود حتماً علاوه بر مشاوره و راهنمایی گرفتن از افرادی که در این حوزه مسلط هستند، موارد زیر را در نظر بگیرید.

· از خرید کتاب‌های سنگین خودداری کنید.

· سعی کنید سراغ کتاب‌ها و فلش کارت‌های رنگی بروید.

· کتاب‌های مقوایی و شکل دار را دست‌کم نگیرید. این کتاب‌ها می‌توانند به‌اندازه یک اسباب‌بازی برای کودکان جذابیت داشته باشند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ