معاون وزیر نیرو تاکیدکرد؛

بازار گواهي ظرفيت نقطه عطفی در بازار برق ایران

اقتصاد ایران: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در مراسم آغاز فعالیت بازار گواهی ظرفیت اعلام کرد: امروز با این اقدام زمینه های رشد و توسعه صنعت برق تکمیل و نقطه عطفی در بازار برق ایران خواهد بود .

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،  در ادامه مراسم آغاز فعالیت بازار گواهی ظرفیت ، محسن بختیار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، با اشاره به اینکه بازار گواهی ظرفیت حاصل فعالیت گروهی است که بنا به شرایط فنی و تخصصی مورد نیاز پس از پنج سال فعالیت به ثمر نشسته است، عنوان کرد: امروز با همکاری دست اندرکاران زمینه شروع فعالیت رسمی بازار گواهی ظرفیت فراهم شده است.

وی ضمن تقدیر از شرکت ای برق حرارتی، توانیر، مدیریت شبکه، سازمان بورس اوراق بهادار، بورس انرژی، همکاران در دفتر تنظیم مقررات وزارت نیرو، تمام شرکت های برق منطقه ای ، شرکت های تولید و توزیع و تمام فعالان این زمینه، با اشاره به محوریت رقابت در برنامه ریزی های سیاست گذاران و تصمیم گیران، اظهار کرد: به طور کلی در تمام اسناد بالادستی به موضوع رقابت و کشف قیمت برای خرید و فروش و معامله کالا و خدمات تاکید شده است.

به گفته وی، بازار گواهی ظرفیت نیز این دو خصوصیت مهم در آن وجود دارد که یکی از آنها ایجاد زمینه رقابت برای تامین برق مورد نیاز در بخش مصرف از طریق عرضه در بازار و دوم اینکه امر مورد نظر از طریق بورس انرژی در حال انجام است طبیعتا زمینه کشف قیمت این خدمتی که در چهارچوب بازار شکل می گیرد را فراهم می کند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در بخش برق زمینه ایجاد رقابت و کشف قیمت را فراهم کرده ایم، گفت: بازار برق که سالها است در وزارت نیرو ایجاد شده است و فعالیت می کند به بازار سرمایه متصل می شود.

وی ادامه داد: امروز نقطه عطفی در بازار برق ایران خواهد بود و مطمئنا ما این کار را به فال نیک می گیریم و می دانیم که زمینه های رشد و توسعه صنعت برق می تواند با این اقدام تکمیل شود.

بختیار با بیان اینکه امروز نیروگاه هایی در بازار بورس انرژی عرضه شدند، افزود: نیروگاه های ماهشهر با 508 مگاوات، نیروگاه شیروان با 251 مگاوات، نیروگاه گوهران با 228 مگاوات و جهرم با 232 مگاوات که مجموعه نیروگاه هایی است که در بازار عرضه شدند که امیدواریم زمینه گسترش فعالیت های اینده در بازار برق و ایجاد ارتباط بیشتر میا بازار برق و بازار سرمایه را فراهم کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ