انحلال خانه‌کتاب و بنیادادبیات داستانی/موسسه نمایشگاه‌ها می‌ماند

اقتصاد ایران: مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: دو موسسه تابع معاونت فرهنگی در سال آینده منحل و در این موسسه ادغام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، قادر آشنا مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران  در پاسخ به این سوال که فرجام این مؤسسه در جریان ادغام مؤسسات مرتبط با معاونت فرهنگی به چه شکلی تعریف خواهد شد، عنوان کرد: موضوع ادغام در حال پیگیری است و جلسات آن به صورت منظم در حال انجام است و آئین‌نامه مرتبط با آن نیز در حال تدوین است.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده ادغام سه مؤسسه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با محوریت مؤسسه نمایشگاه‌ها صورت می‌پذیرد نیز اینگونه اظهار نظر کرد: این مساله درست است و چنین چیزی در شورای معاونین وزارت‌خانه مصوب شده است. دلیل این مساله نیز این نیست که مثلاً بگوییم وزن مؤسسه نمایشگاه‌ها سنگین‌تر از سایر مؤسسات بوده است اما از نظر حقوقی و قانونی اینجا به عنوان محور قرار گرفته است. ساختمان و املاک این مجموعه متعلق به مؤسسه است و سیستم طبقه‌بندی حقوقی مشاغل اینجا انجام شده است. در زمینه مالیات و بیمه و …وضعیت روشنی دارد. همه اینها منجر شد که مؤسسه نمایشگاه‌ها را در جریان ادغام مؤسسه مادر تلقی کنند و دو مؤسسه دیگر در آن ادغام می‌شود. و البته یک ساختار حقوقی تازه بر مؤسسه تازه حاکم می‌شود.

وی افزود: این اتفاق همانطور که آقای دکتر جوادی عرض کرده‌اند، بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب شکل خواهد گرفت.

آشنا همچنین گفت: شاید نام مؤسسه تازه تغییر کند و شاید هم نکند. این موضوع در آینده مشخص می‌شود اما آنچه مسلم است این است که اساسنامه مؤسسه باید اصلاح شود و دو مؤسسه منحل شده دیگر در مؤسسه نمایشگاه‌ها و در اساس‌نامه تازه ملحق می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تصریح کرد: در این پروسه چند اتفاق مد نظر است. نخست اینکه نیروی انسانی موجود حفظ شود و هیچ مأموریتی از مؤسسات قبل هم مغفول نمی‌شود و باقی خواهد ماند و در ساختار تازه نیز دیده می‌شود.

آشنا در پاسخ به سوال دیگری درباره منفک شدن بخش مربوط به فعالیت‌های بین‌المللی در مؤسسه و متمرکز شدن آن در بخش تازه‌ای در معاونت فرهنگی نیز گفت: من چنین خبری را تأیید نمی‌کنم. از نظر حقوقی و قانونی هم چنین کاری برای دولت سخت است. کسانی که این وظیفه را به مؤسسه دادند مشکلات کار را می‌دانستند. ساختار مؤسسه از نظر حقوقی دولتی نیست در نتیجه برای خروج از کشور و برپایی نمایشگاه‌های کتاب در دیگر کشور مشکلات عدیده بخش دولتی را ندارد. در سیستم ما جدای از اینکه خواست دولت رعایت می‌شود، چابکی نیز حاکم است و همین کار را جلو می‌برد. همه فعالیت‌های بین‌المللی مؤسسه نیز با همکاری مؤسسه و معاون محترم فرهنگی انجام می‌شود. در اکثر کشورهای دنیا هم وضعیت همینطور است. بسیاری از کشورها برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب از چنین شیوه‌ای استفاده می‌کنند. معدود کشورهایی هستند که دولت ساختار خودش را به نمایشگاه می‌آورد و عمده کارها در کشورها در اختیار بخش خصوصی است و دولت از آنها حمایت می‌کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ