«عنبران» شهر جهانی گلیم می شود/صادرات هنر بافندگان به ۲۰ کشور

اقتصاد ایران: اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با توجه به قابلیت‌های احصا شده و میزان تولیدات، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، نادر فلاحی پیش از ظهر یکشنبه جلسه بررسی آخرین وضعیت ثبت جهانی گلیم شهر عنبران، تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های احصا شده و میزان تولیدات، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت معرفی عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم در شناساندن و معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی استان به ویژه بافته‌های داری، بیان کرد: مطالعه این طرح از سال آینده انجام خواهد گرفت که امیدواریم تا زمان تعیین شده به اتمام برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل یادآور شد: حدود ۴ هزار نفر در شهرستان نمین در حوزه تولید گلیم مشغول به فعالیت هستند که در مجموع میزان تولید سالانه این محصول در استان بیش از ۸۰ هزار متر مربع است.

وی اضافه کرد: تولیدات گلیم استان به بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، سوئد، آلمان، فرانسه، اتریش، کلمبیا، کره جنوبی و چین صادر می‌شود که نشان دهنده بازار خوب این محصول است.

فلاحی ادامه داد: با توجه به رونق بافته‌های داری و تولید بیش از نیمی از رشته‌های صنایع دستی کشور در استان اردبیل لازم است این قابلیت با ثبت شهر جهانی و نشان بین المللی جغرافیایی در سطح جهانی معرفی شود.

وی با تاکید به اینکه تاکنون ورنی مغان توانسته اولین نشان جغرافیایی جهانی را اخذ کند، افزود: همچنین راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای نمین و عنبران نیز در راستای معرفی محصولات صنایع دستی این منطقه به ویژه گلیم انجام گرفته است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ