+ویدیو

تحول قوه قضا بااستفاده از منویات امام و رهنمود‌های رهبری

اقتصاد ایران: رئیس قوه قضاییه: بنا داریم با تکیه بر همان منویات امام بزرگوارمان و با استفاده از رهنمود‌های رهبری انقلاب تحولی را در دستگاه قضایی شکل بدهیم که متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام راحل افزود: موقعیت‌های بسیاری در این ۴۰ ساله کسب شده و دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی در این ۴۰ سال شکل گرفته و در هر دوره‌ای نیز گام‌هایی برداشته شده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: مردم عزیزمان در رفراندوم حضور در تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی رأی به مقاومت و ایستادگی دادند و امروز پیام امام، رهبری و ملت و پیام نظام اسلامی پیام ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان است و پیام ضعف به طور مطلق، تعلقی به ملت ایران و نظام اسلامی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آنچه پیام از این کشور شنیده می‌شود پیام ایستادگی و مقاومت است و در رفراندوم حضور مردم پیام مقاومت به همه دنیا مخابره و اعلام شد که امروزه اراده ملت، اراده دولت و همه دست اندرکاران در این نظام پیام ایستادگی در مقابل دشمنان است.
وی گفت: در سیره و سلوک امام؛ رأی مردم، نگاه به مردم و مردم باوری یک شعار نبود مانند بعضی از سیاسیون دنیا که دم از مردم می‌زنند، اما فقط اسم مردم را می‌برند و توجهی به مردم ندارند، امام نگاهش به مردم این نبود و امام اگر می‌فرمود میزان رأی ملت است با همه وجود باور داشت.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز مردم باوری در سیره و سلوک رهبری معظم انقلاب است و حقیقتاً ایشان مردم را باور دارند. باید توجه به مردم، خواست مردم، معیشت مردم، نگاه مردم، آزادی‌های مشروع مردم و صیانت از حقوق مردم برای همه ما در دستور کار ما باشد.

صیانت از حقوق عامه و مردم در برنامه کاری ماست

رئیس قوه قضاییه گفت : یکی از اقدامات جدی دستگاه قضایی صیانت از حقوق عامه و مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام (ره) افزود: مبارزه بی امان با فساد در دستور کار ماست و اعتقاد داریم انقلاب امام در درون خودش، مبارزه با فساد دارد و در درون انقلاب و ذات انقلاب این مبارزه وجود دارد، به ویژه که امام پرچم انقلاب را برداشتند و مبنای آن را مبارزه با فساد قرار دادند.

وی گفت: هیچ مدیری و هیچ دستگاهی نمی تواند ویژگی مبارزه با فساد را نداشته باشد حتماً باید قانونمداری، عدالت خواهی و حق گرایی جزو دستور جدی او باشد.
رئیس قوه قضاییه افزود: در این دوره نیز بنای ما این است که ان شاءالله محوری ترین نقطه ای که امام به دنبال تحقق آن بودند، یعنی اجرای عدالت، تحقق یابد.
وی ادامه داد : در واقع دستگاه قضایی به عنوان پیشانی اجرای عدالت مبنایش این است که ان شاءالله در مسیر تحقق این قضیه گام بردارد و در این راه هم از روح بلند حضرت امام و هم از ارواح مطهر شهیدان استمداد می طلبیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: هدف مهم امام از این انقلاب، اجرای عدالت بود و همواره بر اجرای عدالت تاکید داشتند، باید مردم احساس عدالت کنند و بدانند پناهگاهی به نام دستگاه قضایی وجود دارد و آنجا به حق و عدل عمل می شود ان شاءالله.

حضور رئیس قوه قضاییه بر مزار شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی

رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قوه قضاییه بر سر مزار شهیدان رجایی باهنر و آیت الله بهشتی و ۷۲ تن حضور یافتند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پس از حضور در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر مزار شهیدان رجایی، باهنر و آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش حضور یافت و فاتحه‌ای قرائت کرد.
رئیس دستگاه قضا پس از آن بر سر مزار شهدای دوران دفاع مقدس حاضر شد.

حضور رئيس قوه قضاییه در حرم مطهر امام راحل

رئیس قوه قضايیه در دومین روز از دهه مبارکه فجر در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضور یافت.

 این حضور برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد و حجت اسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی را در این برنامه تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی همراهی می‌کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ