پرداخت بیش از ۷۵ درصد تسهیلات اشتغال روستایی

اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت بیش از ۷۵ درصد تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و گفت: طرح روستای بدون بیکار در همه استان‌های کشور به اجرا درآمده و ۱۰۰ روستا برای تحقق این امر شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، اصغر نوراله زاده اظهار کرد: تا پایان آبان امسال ۱۶۵۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی پرداخت کرده‌ایم و علیرغم آنکه در طرح اشتغال روستایی، از دیگر بانک‌های عامل چند ماه دیرتر تسهیلات را در اختیار گرفتیم اما توانستیم در بازه زمانی مورد نظر تسهیلات  را به شکل مطلوب به طرح‌های روستایی پرداخت کنیم.

وی درباره انحراف از منابع در پرداخت تسهیلات، گفت: با سیستم نظارتی که برای این منظور پیش‌بینی کردیم درصد انحراف از منابع پایین بوده است. با استفاده از سیستم‌های نظارتی خود که مجهز به GPS هستند، طرح‌ها را در هر منطقه رصد می‌کنیم و این سیستم نظارتی موقعیت پروژه، محل اجرای طرح و پیشرفت آن را گزارش می‌دهد.

ایجاد ۱۰۰۰ صندوق خرد محلی در ۳۱ استان کشور

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه به امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بسیج سازندگی اشاره کرد و درباره جزئیات آن گفت: هدف ما در این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی و حمایت از ۱۰۰۰ صندوق خرد محلی در ۳۱ استان کشور بوده و مهمترین دستاورد آن توانمندسازی اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه، ترویج فرهنگ تعاون و روحیه مشارکت، افزایش اشتغال در بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات و حمایت از تولیدات روستایی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این تفاهم‌نامه و همکاری سازمان بسیج سازندگی، حمایت از کارآفرینان برای ایجاد کسب و کارهای مولد و پایدار و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر از طریق ایجاد صندوق‌های خرد محلی صورت گیرد.

تامین مالی خرد موجب ایجاد فرصتهای شغلی جدید

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، تامین منابع مالی خرد با استفاده از صندوق‌های قرض الحسنه از جمله اقدامات مثبت برای تامین نیازمندی های مالی افراد به شمار می‌رود و این امر موجب می‌شود فعالیت‌های اقتصادی خرد در سطح جامعه تقویت و فرصتهای شغلی جدیدی ایجاد شود.

نوراله زاده همچنین از اجرای طرح روستای بدون بیکار در تمام استانهای کشور خبر داد و گفت: بر اساس این طرح ۱۰۰ روستا شناسایی شده و امیدواریم با ایجاد روستاهای بدون بیکار در قالب پرداخت وام اشتغال به مشاغل خرد و کوچک، کاهش بیکاری و رونق اشتغال در روستاها را شاهد باشیم.

 طرح روستای بدون بیکار از جمله طرح‌های در دست اجرای صندوق کارآفرینی امید است که از طریق اختصاص وام به مشاغل خرد و کوچک روستایی به اجرا در می‌آید. در حال حاضر روستای مافی‌کندی یکی از روستاهای بدون بیکار و یک خوشه بزرگ کسب و کار به شمار می‌رود که توانسته با اشتغالزایی برای خانوارهای روستایی عنوان روستای بدون بیکار را به خود اختصاص دهد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ