احداث ۴۲ بوستان شهری در پایتخت

اقتصاد ایران: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از شهریورماه سال۹۶ تاکنون۴۲ بوستان شهری به مساحت ۵۵.۹ هکتار در پایتخت و مناطق مختلف شهری احداث شده است و طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،  مجتبی یزدانی گفت: توسعه فضای سبز اعم از ایجاد بوستان‌های شهری و یا کمربند سبز که با انجام درختکاری در حریم پایتخت انجام می شود، همیشه مورد تاکید مدیریت شهری بوده است.


وی با بیان این که بوستانها بعد از معابر شهری از نخستین فضاهای عمومی شهر هستند که شهروندان برای گذران ساعاتی از شبانه روز خود به آنجا مراجعه می کنند، گفت: بوستانها به نوعی از جمله فضاهای عمومی شهر محسوب می شوند که تعامل و زندگی اجتماعی شهروندان در آن شکل می‌گیرد به همین دلیل توسعه آن از جمله برنامه های مهم و تغییرناپذیر شهرداری تهران به حساب می آید.


وی با اشاره به این که از شهریورماه سال۹۶ تاکنون۴۲ بوستان شهری به مساحت۵۵.۹ هکتار در پایتخت و مناطق مختلف شهری احداث شده است، اظهار کرد: طبق برنامهریزیهای انجام شده  این روند همچنان ادامه دارد.


یزدانی با اشاره به این که طی چند دهه گذشته موضوع مدیریت آب و آبیاری در فضای سبز به ویژه با توجه به شرایط اقلیمی چند سال اخیر به طور جدی و برنامه ریزی شده‌ مورد توجه سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران قرار گرفته است، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با همکاری وزارت نیرو(در قالب تفاهم نامه) تلاش شد تا براساس طرح جامع آب خام فضای سبز با اتخاذ ‌راهبردهای چندگانه و طرحهای اجرایی این موضوع به طور مطلوب ساماندهی شود به نحوی که صد در صد آب آبیاری فضای سبز شهر تهران از ۴منبع آبی(چاه ها، قنوات، رواناب های سطحی و پساب تصفیه شده فاضلاب) تامین می‌شود.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران با ذکر این نکته که بررسیها نشان می دهد، حجم زیادی از آبی که برای آبیاری استفاده می‌شود پس از نفوذ در زمین و یا جذب توسط گیاه مجدداً در چرخه طبیعی آب قرار می گیرد، اظهار کرد: افزایش میزان آب دهی قنوات از طریق احیا و ساماندهی آنها در سطح شهر، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های آبیاری هوشمند و سیستم های تحت فشار شبکه آب رسانی جهت آبیاری فضای سبز شهر تهران، انجام طرح های مناسب برای استفاده از پساب های تصفیه شده فاضلاب شهر تهران، مهار و ذخیره سازی نزولات جوی با هدف کاهش مصرف آب‌های زیر زمینی از جمله راهبردهای شهرداری تهران در حوزه کاهش مصرف آب از طریق منابع زیرزمینی است.

به گفته یزدانی براساس طرح جامع آب خام فضای سبز شهر تهران با توجه به توافقات و هماهنگی های انجام شده با شرکت آب و فاضلاب استان تهران مقرر شده است تا سال ۱۴۱۰ سالانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب از پساب حاصل از تصفیه خانههای جدید الاحداث شهر تهران و همچنین ۷۰ میلیون مترمکعب از منابع آبهای زیرزمینی در سال را در اختیار فضای سبز قرار دهند.


بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، یزدانی در خصوص طرح توسعه کمربند سبز اطراف شهر تهران، گفت: این طرح  یکی از طرح‌های ملی است که در سال۸۱ در کمیسیون زیربنایی صنعت هیأت دولت مصوب و در نهایت با مساحت ۵۰هزار هکتاری در سال۸۳ به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران ابلاغ شد که تاکنون ۴۱هزار و ۵۰۰هکتار از این پروژه اجرایی شده است. در سال جاری نیز عرصه‌هایی با مجموعه مساحت بیش از ۱۲۰۰هکتار در دامنه جنوبی البرز از شمال شرق پایتخت تا محدوده غربی آن، جهت جنگل کاری شناسایی و پس از ‌اقدامات اجرایی، این پروژه با به‌کارگیری صدها نفر از نیروهای فضای سبز در تمامی عرصه‌ها و به‌صورت همزمان آغاز شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ