صدور بیش از ۳۷۰۰ اخطار توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی

اقتصاد ایران: کرمانشاه_ مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از صدور بیش از ۳۷۰۰ اخطار توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی این استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،  پور مراد جانی  با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی خلاف قانون است، اظهار داشت: هر فردی در اراضی زراعی و باغ‌ها بدون اخذ مجوز قانونی از کمیسیون‌های مربوطه تبصره ماده یک نسبت به احداث بنا، ساخت و ساز و انجام مصادیق تغییر کاربری اقدام کند، با وی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: برداشت بی رویه، افزایش شن و ماسه در داخل اراضی کشاورزی، ایجاد بنا و تأسیسات، خاکبرداری و خاک ریزی، گودبرداری، احداث کوره‌های آجر پزی و گچ پزی، پی کنی، دیوار کشی و استقرار کانکس و آلاچیق، احداث جاده و دفع زباله‌های واحدهای صنعتی غیرمجاز از جمله مصادیق تغییر کاربری محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: استان کرمانشاه از نظر موارد تغییر کاربری جایگاه خوبی در سطح کشور دارد و این حاصل اطلاع رسانی سریع از طریق سامانه ۱۳۱ و نیز تشکیل گشتهایی برای برخورد است.

وی با بیان اینکه با موارد پایش اراضی زراعی و باغ‌ها و هر نوع تغییر کاربری و اقدامی که مانع کشاورزی شود برخورد خواهد شد، ادامه داد: بر اساس تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی ملی، مدیر شهرستان موظف به برخورد با افراد خاطی است و در این راستا نیازی به حکم مقام قضائی نیست.

جانی خاطرنشان کرد: برای افرادی که به اخطار سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه توجه نکنند پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مقوله تغییر کاربری اراضی کشاورزی عمدتاً مربوط به استان‌های خوش و آب و هوا است، گفت: با توجه به اینکه اولویت اصلی این سازمان تأمین امنیت غذایی و حفظ اراضی کشاورزی است، بناهای ساخته شده چند طبقه نیز در صورتی که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده باشند، تخریب می‌شوند.

این مسئول افزود: در اراضی کم بازده کشاورزی، امکان اجرای طرح‌های کشاورزی، صنعتی و کارآفرینی وجود دارد و سازمان جهاد کشاورزی از متقاضیان حمایت می‌کند اما با هرگونه تغییر کاربری بی رویه مخالف هستیم.

جانی با تاکید بر اینکه جریمه‌ها بازدارنده است، بیان کرد: علاوه بر قلع و قمع و تخریب ملک، افرا خاطی باید سه برابر ارزش ملک جریمه بپردازند.

وی عنوان کرد: در مناطقی نظیر اورامانات تغییر اراضی کشاورزی زیاد نیست چرا که مردم بیشتر ارزش زمین را می‌دانند.
 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام اینکه اراضی ملی غیر جنگلی قابل واگذاری هستند، بنابراین مردم از تخریب اراضی کشاورزی بپرهیزند، خاطرنشان کرد: هر فردی طرحی را به سازمان جهاد کشاورزی در خواست دهد درخواست وی بررسی خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، سه هزار و ۷۲۵ اخطار توقف صادر شده و ۷۱۶ رأی منجر به قلع و قمع و تخریب شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ