سامانه ثبت شرکت ها به سامانه متصل نشده است

اقتصاد ایران: معاون امور تعاون وزارت کار با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون سامانه ثبت شرکت ها به سامانه جامع هوشمند بخش تعاون متصل نشده است گفت:بر اساس مذاکراتی که با دولت برای وصول مطالبات سهم بخش تعاون از محل واگذاری ها صورت گرفته به دنبال تهاتر این بدهی هستیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، محمد جعفر کبیری، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره راه اندازی سامانه ثبت تعاونی گفت: این سامانه جدید زمینه مراجعات حضوری را کاهش می دهد،یکی از اهداف اصلی ما همین موضوع است.

 کبیری بیان کرد:بر اساس بند 2 ماده 29 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44قانون اساسی، از زمان اجرای این قانون و آغاز واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌ها به بخش خصوصی باید 30 درصد از درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها، به بخش تعاون به منظور فقرزدایی اختصاص یابد.

 معاون امور تعاون وزیر تعاون بیان با اشاره به اینکه  طلب بخش تعاون از درآمدهای خصوصی‌سازی 19200 میلیارد تومان است گفت:این روزها روزهای بودجه است. پیشنهادات خود را هفته گذشته به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم .بر اساس مذاکراتی که با دولت برای وصول مطالبات سهم بخش تعاون از محل واگذاری ها صورت گرفته به دنبال تهاتر این بدهی هستیم .چرا که امکان وصول این حجم از مطالبه با شرایط اقتصادی کشور برای دولت فراهم نیست، به همین دلیل ما در احکام پیشنهادی وزارت تعاون به سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد دادیم تا در بودجه سال آینده موضوع تهاتر مطالبات بخش تعاون از محل واگذاری ها لحاظ شود.

کبیری بیان کرد: پس از مذاکره ای  که با آقای نوبخت انجام شد، ایشان دستور دادند، حسابی برای بخش تعاون در نزد خزانه ایجاد شد و از این بعد از مبدأ این 30درصد حق سهم تعاون از محل بند 2ماده 29 اصل 44 آنجا جدا شود و در آن حساب واریز شود و این خبر خوبی است.

وی اظهار داشت: متأسفانه تاکنون سامانه ثبت شرکت ها به سامانه جامع هوشمند بخش تعاون متصل نشده است. از دو هفته گذشته سامانه قدیمی ثبت تعاونی‌ها در وزارت تعاون را غیرفعال کردیم تا فقط سامانه جامع در دسترس باشد و تعاونی ها برای تشکیل باید به این سامانه مراجعه کنند. انتظار ما از قوه قضائیه این است که برای تحقق دولت الکترونیک و در راستای توسعه شفافیت برای پیشگیری از فساد، سامانه ثبت شرکت ها به سامانه جامع هوشمند بخش تعاون که با کمک مجموعه های دانش بنیان راه اندازی شده، متصل شود تا در این شرایط شرکت‌های تعاونی برای ثبت هر گونه تغییر نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند.

 کبیری بیان کرد: یک نظام خودکنترلی اعضا و مستمر بر روی فعالیت هئیت مدیره ها و مدیرعامل که در بعضی از تعاونی ها مشکلاتی به وجود می آمد. این یک گام موثر و بلندی بود که این نقص در بخش تعاون مرتفع شود. امیدواریم با اتصال سامانه ثبت شرکت ها به سامانه جامع هوشمند بخش تعاون،تغییرات ثبتی هم دیگر نیاز به حضور نداشته باشد. از لحاظ فنی این امکان  در سامانه ایجاد شده است و منتظر ثبت شرکت ها هستیم و امیدواریم این مسئله از سوی ثبت شرکت ها هم حل شود و بتوانند زودتر کار خود را دنبال کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ