مرغ و گوشت حکم طلا و سکه را دارد+عکس

اقتصاد ایران: ماجرای ناتوانی مردم در خرید گوشت و مرغ زمانی تلخ‌تر می‌شود که از قصابی‌های مناطق مختلف تهران، جویای قدرت خرید گوشت قرمز و مرغ مردم شویم.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،ایران با تولید سالانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ جزو هفت کشور برتر تولید کننده دنیاست.

مرغ به عنوان غذا از سال ۶۰۰ قبل از میلاد در دیواره‌های قصر بابلیان به تصویر کشیده شده بود.گوشت مرغ یکی از رایج‌ترین گوشت‌های موجود در قرون وسطا بود.در ایالات متحده در دهه ۱۸۰۰ میلادی، مرغ گران‌تر از گوشت‌های دیگر بود و فقط ثروتمندان می‌توانستند از آن استفاده کنندو همچنین در طول جنگ جهانی دوم نیز به دلیل کمبود گوشت گاو و گوشت خوک، قیمت گوشت مرغ افزایش یافت در اروپا مصرف گوشت مرغ در سال ۱۹۹۶ به علت شیوع آنفلوآنزا در گاو و گوسفندان به شکل چشم‌گیری افزایش یافت.

مرغ به انواع روش کبابی، سوخاری، سرخ کردن، بخارپز و خورشتی تهیه می‌شود. همچنین برخی مرغ را در ابتدا سرخ می‌کنند و سپس می پزند و برخی دیگر مستقیم آن را درون قابلمه آب قرار داده و می پزند.

اما ماجرای ناتوانی مردم در خرید گوشت و مرغ زمانی تلخ‌تر می‌شود که از قصابی‌های مناطق مختلف تهران، جویای قدرت خرید گوشت قرمز و مرغ مردم شویم.

آقای قاسمی از قصاب های قدیمی مرکز شهر تهران است،که می گوید جیب مردم، برای خرید گوشت و مرغ خالی است. دخل و خرج زندگی‌شان با هم جور درنمی‌آید.

مشتری ها می آیند؛قیمت‌ها را که نگاه می‌کنند، چاره‌ای هم ندارند، تابلوهای سفید قصابی‌ها، حکم تابلوی طلا و سکه و ارز صرافی‌ها را دارد. هر روز قیمت بالاتری جلوی هر کیلو گوشت و ماهیچه گوسفندی و راسته و فیله گوساله و... جا خوش می‌کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ