معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور اعلام کرد:

بومی‌سازی ۹۷ درصدی داروهای مصرفی در کشور

اقتصاد ایران: معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: در حالی کشور در بومی‌سازی ۹۷ درصدی داروها موفق شده است که در زمینه صنایع لبنی و غذایی وابستگی‌های زیادی داریم.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از چهار محصول پروبیوتیک شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، با تاکید بر اینکه اتفاقات جدیدی در صنعت دارویی رخ داده که حاصل زحمات سازمان غذا و دارو است، اظهار کرد: وجود چنین سازمانی به تولید داروها کمک زیادی می‌کند و یکی از چالش‌ها نبود سازمان‌هایی مانند سازمان غذا و دارو در حوزه‌های دیگری چون هواپیمایی و دامپزشکی است.
وی از بومی‌سازی ۹۷ درصد داروها در کشور خبر داد و یادآور شد: اما از سوی دیگر برخی از این داروهای حوزه دام و طیور تاکنون بومی‌سازی نشده است که دلیل آن نبود زیر ساخت‌های مناسب برای دریافت تاییدیه‌های فنی است.
ستاری ابراز امیدواری کرد که همواره اتفاقاتی در صنعت داروسازی رخ دهد، زیرا محققان پتانسیل توزیع داروهای مورد نیاز را دارند و یادآور شد: مفتخریم که دو شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس به تولید داروهای پروبیوتیک وارد شدند. پروبیوتیک‌ها فیلد جدیدی هستند که می‌توانیم با توسعه آن‌ها بازار این محصولات را کسب کنیم.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، واردات محصولات پروبیوتیک‌ها را بالا دانست و یادآور شد: این فناوری در حوزه لبنیات و صنایع غذایی کاربردهای زیادی دارد و این در حالی است که در صنعت لبنیات و صنایع غذایی وابستگی زیادی به کشورهای دیگر داریم، از این رو لازم است که به این حوزه ورود پیدا کنیم.
وی ورود به صنایع غذایی با پروبیوتیک‌ها را زمینه‌ای برای جلوگیری از واردات محصولات این حوزه دانست.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ