تعیین شرایط انتصاب دادرس علی البدل دیوان عدالت اداری به کمیسیون بازگشت

اقتصاد ایران: مجلس با ارجاع تعیین شرایط انتصاب دادرس علی البدل دیوان عدالت اداری به کمیسیون قضایی و حقوقی به منظور بررسی و اصلاح موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری به منظور بررسی و اصلاح با ارجاع ماده 3 این طرح به کمیسیون قضایی و حقوقی موافقت کردند.

در ماده 3 آمده است: تبصره یک ماده 4 قانون به شرح زیر اصلاح می شود:

تبصره یک- حائزین شرایط منصب قضا که دارای مدرک دکتری حقوق با اولویت حقوق عمومی و سایر گرایش های موردنظر در صلاحیت دیوان هستند، پس از جذب برابر مقررات استخدامی قضات و گذراندن دوره کارآموزی عمومی و تخصصی متناسب با صلاحیت دیوان، با ابلاغ رئیس قوه قضائیه به سمت دادرس علی البدل دیوان منصوب می شوند. برخورداری از سابقه قضایی برای این افراد شرط نیست. چگونگی جذب و تعداد مورد نیاز در هر سال در مدت کارآموزی عمومی و تخصصی آن ها به موجب دستورالعملی است که ظرف مدت 3 ماه توسط رئیس دیوان تهیه می شود و به تصویب رئیس قوه قضائیه می رسد.

همچنین، نمایندگان در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری به منظور بررسی و اصلاح با ارجاع ماده 4 این طرح به کمیسیون قضایی و حقوقی موافقت کردند.

براین اساس مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، گفت: از آنجائیکه ماده 3 این طرح برای اصلاح و بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شده بهتر است ماده 4 طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری نیز که مربوط به چارچوب و تشکیلات این دیوان است به کمیسیون ارجاع شود تا متناسب با تغییراتاصلاح شود.

براساس ماده 4؛ ماده 5 قانون به شرح زیر اصلاح می شود:

ماده 5- رئیس دیوان در چارچوب مفاد این قانون علاوه بر ریاست اداری و نظارت بر کلیه قسمت های دیوان، ریاست شعبه اول، تجدیدنظر دیوان را نیز برعهده دارد و می تواند علاوه بر معاون اول، به تعداد لازم معاون و مشاور در چارچوب تشکیلات مصوب رئیس قوه قضائیه داشته باشد. وی می تواند برخی اختیارات خود را به معاونان خود تفویض کند. معاون اول نیز یکی از معاونان قضایی است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ