ضرورت نگاه واقع بینانه درساخت سدها و تامین آب بخش صنعت وکشاورزی

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در دیدار وزیر نیرو در یاسوج افزود: استان ما هر چه دارد به برکت انقلاب است. انقلاب خدمات فراوانی برای این استان داشته است و نقصها در مقیاس خدماتها وجود دارد اما چیزی نیست که آنها را برجسته کرد.
وی بیان داشت: متاسفانه برجسته کردن نقصها ژستی برای رسانه ها و شبکه های مجازی شده که این امر سبب می شود که خدمتها دیده نشود و این بی انصافی است در حق انقلاب و هیچ ربطی هم به جتاح خاصی ندارد و هر کس خدمتی کرد باید خدمتش برجسته شود.
آیت الله ملک حسینی افزود: استان ما و چهار محال و بختیاری بخش معظمی از آب خوزستان را تامین می کند و آبهای خوزستان به لطف خدا بعد از آسیبهای چند ماه گذشته  دیدیم که شوش آنچنان آباد شده که در کاشت برنج در موقعیتی است که سال جاری نیاز ۱۳ میلیون را تامین می کند.
وی تصریح کرد: شما در روزهای سیل نگاه مثبتی مطرح کردید با آنکه همه تلخیها را برجسته می کردند و شما گفتید که ما باید این نکته را هم ببینیم که این برکتی است و رحمتی است و ما در آینده باید از این ها استفاده کنیم و امیدواری نسبت به آینده خوب بود.
آیت الله ملک حسینی افزود: به لطف خداوند، سدهایی که مصوب شده بود، شروع شده یا اجرایی می شود و در این حوزه عنایت شما را می طلبد که سدهایی مثل سد چم شیر و نیاز کارگرانش و سدهایی که باید حمایت شوند برای شروع یا برای شتاب گرفتن و انشالله چنین اتفاقی به برکت این سفر بیفتد.
وی اظهار داشت: در حوزه آبرسانیها، دیدگاههای کارشناسانه ای در کنار دیدگاههای کارشناسی حوزه شما وجود دارد که خواهش می کنم به مسئولان توصیه کنید که اینها را لحاظ کنند و در تزاحم فکرها نسبت به آنچه که بهتر است دست به انتخاب بزنند که فردا به یک نقار اجتماعی منجر نشود، توضیح اینکه بعضی از شهرستانها می گویند، سهم آب شرب ما و کشاورزی را اگر از فلان نقطه و سهم کشاورزی ما را از فلان سد بدهند آینده با چالش روبرو هستیم.
آیت الله ملک حسینی افزود: دستور داده شود که  نگاههایی که کارشناسانه است ملاحظه شود و اگر تا دیروز در نگاه آمایشی در موضوعی به نتیجه رسیدند اگر قدرتمند نیست، تغییری ایجاد شود.
وی بیان داشت: در همین حوزه یکی از سدها که قرار است احداث شود و احداث آن شروع هم شده و هنوز مطالبات کشاورزان پرداخت نشده که این حمایت جدی شما را می خواهد،  و آن سد تنگ سرخ است که آب پایدار یاسوج را تامین می کند.

آیت الله ملک حسینی افزود: سدهای حوزه کهگیلویه که چند سد هستند آنها هم به همین شرح نیازمند حمایت هستند که آینده امیدوار کننده ای که نیاز است برای بخش کشاورزی به سرعت تامین شود.
وی تصریح کرد: منطقه ای که مشاهده می کند از بلندای کوهها و از کنار برفها آب به دشتها جریان پیدا می کند برای خودش یک حق آبه می خواهد و تصوری هم  ازحق آبه ها دارد و انتظار می رود که نگاه واقع بینانه شود و سهم بخش صنعت و کشاورزی از این رودخانه ها و از این سدها  و از جانب بالا دست به گونه ای تامین شود که به نقار اجتماعی منجر نشود.
آیت الله ملک حسینی همچنین با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی در شهر یاسوج گفت: در بحث آبرسانی شبکه شهری در بعضی از شهرهای ما عمر شبکه طولانی شده خصوصا شهر یاسوج نیاز به حمایت جدی دارد.
وی افزود: شهرهایی هستند در استان که باید در آنها شبکه فاضلاب راه اندازی شود و در شهر یاسوج نیز، فازدوم به لحاظ سنگینی هزینه ها مانده که از ضرورتها است و شهرهای گچساران و دهدشت بیشتر باید در این حوزه نقایصش جبران شود.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه شهرهای گرمسیری استان نیازمند برق قوی هستند، گفت: در حوزه برق بخش معظمی از منطقه کهگیلویه و بویراحمد، گرمسیری و نیازمند برق قوی برای ایام گرم است که در بعضی از مناطق نیازها برطرف شده و یکی از برکات سفر شما افتتاح یکی از این ایستگاهها است و مایه امیدواری است و امید که در ایستگاههای دیگر هم این اتفاق بیفتد.
وی اظهار داشت: در حوزه انرژیهای پاک نیز به اعتقاد من استان ما یک جایگاه و ظرفیت خوبی برای پایلوت قرار گرفتن نسبت به این انرژیها دارد و اگر نگاه جامعی صورت گیرد می تواند هم این اتفاق بیفتد و هم اشتغالزایی ایجاد شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ