دبیرکل اتاق تعاون کشور:

توسعه تعاون بدون توسعه مالی و بانکی امکان پذیر نیست

اقتصاد ایران: دبیرکل اتاق تعاون کشور با بیان اینکه برندسازی در تعاون احیاء نشده است گفت: به سمت اقتصاد تعاونی باید حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  ماشاء الله عظیمی پیش ازظهر چهارشنبه در مراسم معرفی تعاونی های برتر مازندران در ساری با بیان اینکه تعاون به عنوان نوش دارویی چاره کار است گفت: در یکی دو دهه گذشته تمام اقتصاد دنیا برای تکمیل چرخه عدالت در حکمرانی به سمت اقتصاد تعاون حرکت کردند.

وی با بیان اینکه روش تامین مالی در کشور محدودکننده است تصریح کرد: بار اقتصاد به غلط به دوش بانک است و بانک چون بنگاهداری می کند قادر به حل مشکلات فراروی نیست.

وی با اظهار اینکه در کشور در قانون اساسی و اصل ۴۴ اختیارات خوبی به تعاون داده شده است گفت: دنیا به سمت تعاون حرکت کرد و قوانینش را خوب اصلاح کرد ولی ما قوانین را خوب اصلاح کردیم اما آن را خوب اجرا نکرده ایم.

دبیرکل اتاق تعاون کشور با بیان اینکه ۵۲ درصد تعاونی در بخش تولید فعال هستند شمار تعاونی ها را ۱۰۴ هزار واحد اعلام کرد و افزود: ۶۰ هزار تعاونی در بخش تولید فعالیت دارند اما در ارزش افزوده و جی پی تی رشد محسوسی احساس نمی کنیم و دلیل آن وجود اشکان در درون این بخش است.

عظیمی، شبکه سازی و برندسازی در حوزه تعاون را مهم دانست و با بیان اینکه برند در بخش تعاون احیاء نشده است خواستار رفع این ضعف و نقیصه شد و گفت: دولت باید بسترها و ضعف های موجود را حل کند.

دبیرکل اتاق تعاون کشور ادامه داد: برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور، سند توسعه تعاون باید اجرا شود و افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: توسعه تعاون بدون توسعه مالی و بانکی امکان پذیر نیست وباید دستگاه های متولی، نسبت به تهیه و تصویب سند توسعه تعاون اقدام کنند و ۵۰ درصد منابع بانکی باید در بخش تعاون آورده شود.

دبیرکل اتاق تعاون کشور به مسئله توزیع گوشت توسط بخش تعاون و حل بحران اشاره کرد و گفت: با توزیع بیش از هشت هزار گوشت در کشور این موضوع و بحران در کشور حل شده است.

در این مراسم از تعاونی های برتر مازندران تقدیر شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ