ارزیابی وضعیت هنر جوان

اقتصاد ایران:  آیا چنین نیست که هنر ارتباط مستقیم با فرهنگ و تاریخ سرزمین دارد و زمینه بازنگری در این عرصه از سوی نهاد های دولتی بایستی وجود داشته باشد؟

 

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری اقتصادایران  ، در عرصه فرهنگ که دولت کمتر به آن بها داده، هنر است و تمایلی در این جوامع  نشان نمی دهد.

این در حالی است که جامعه کنونی ایران از بعد فرهنگی و اقتصادی، در رکود است، بایستی بسیار حائض اهمیت باشد.

در تمام دوران های تاریخی چیزی که برای آیندگان به جای مانده، آثار هنری و فرهنگی دوران پیشین است. وظیفه هر فردی در جامعه این است که از میراث فرهنگی خودش حفاظت کند.

با توجه به دریافت اطلاعاتی روز هنرمندان جوان، و عدم توجه به آسیب های آموزش نادرست با ید راه کارهایی در جهت علم هنر ارائه شود.

البته قابل تامل است که تغییر و تحولات یک دهه اخیر مورد توجه است ، که هنرمند جوان فعالیت چشمگیری از خود نشان داده اند که باید به درستی هدایت شوند. نسل جوان هنر تلاش بر جهانی شدن دارد که بسیار باارزش است .

بهرنگ صمدزادگان هنرمند جوان و مدرس دانشگاه در این باره گفت: حمایت هایی که در سایر جوامع از هنر جوان صورت می گیرد شامل دادن امکاناتی همچون وام تحصیلی ، ایجاد انگیزه برای پژوهش و رقابت و تامین امکاناتی همچون فضای کار دانست . در حالی که در سایر جوامع ، نهادهای دولتی در قالب رقابت ها و ضوابط بسیار ساده هنرمندان و جوانان را به صورت ادواری انتخاب می کنند و به آنها امکاناتی ارائه می دهند.

صمدزادگان اختصاص فضایی برای کار هنرمندان را بسیار مهم دانست و افزود: در قبال جمعیت بسیار زیاد هنرمندان، ما با مشکلات نبود فضا برای کار کردن روبرو هستیم  و کارگاه هنری برای بسیاری از جوانان ما همچون یک آرزو است و خیلی از دانشجویان شهرستانی نمی توانند به تامین چنین فضایی دست پیدا کنند.

دانشگاه ها در کشورهای اروپایی ساختار مهمی دارند که علاوه بر حمایت از دانشجو و ارائه امکانات خصوصی به او کاری می کنند تا دانشجو در قبال این حمایت به یک ضد جریان قبلی بدل شود.این باعث می شود که دانشجویان در هر دوره در تاریخ هنر مطرح شوند زیرا شهامت ریسک کردن و جریان سازی نوین را پیدا می کنند.

این در حالی است که در هیچ جای ایران این نکته درک نشده است... .

***بیشتر بخوانید:

نمایش رایگان فیلم‌های کانون در باشگاه هنر و تجربه

تامین کاغذ ازمهمترین نیازهای مطبوعات است

۸۰ اثر در یازدهمین دوره «حراج تهران»+ عکس

-  نارضایتی جوانان هنرمند از وضعیت اشتغال و درآمد

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ